کد خبر: 1174524
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
وزیر خارجه ترکیه از همتای دانمارکی خواست برای جلوگیری از تکرار سوزاندن قرآن کریم در این کشور اقدام فوری انجام شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، به گفته یک منبع در وزارت خارجه ترکیه، «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور از دانمارک خواست برای جلوگیری از سوزاندن قرآن کریم اقدام فوری انجام دهد.

به گزارش «رویترز»، فیدان در تماس تلفنی امروز (شنبه، ۲۹ ژوئیه) با «لارس لوکه راسموسن» همتای دانمارکی خود حملات موهن مستمر علیه قرآن کریم را محکوم کرد. وی افزود: دادن اجازه انجام چنین اقدامات نفرت‌انگیزی تحت عنوان آزادی بیان، غیرقابل‌قبول است.

در ادامه اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان جهان در کشور‌های اروپایی، اعضای یک گروه افراطی سه‌شنبه (۲۵ ژوئیه) در برابر سفارت‌های مصر و ترکیه در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند. این اقدام، چندمین اقدام مشابه در دانمارک در کمتر از یک هفته بعد از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بود که خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

دانمارک و سوئد در این خصوص ابراز تاسف کرده‌اند، اما مدعی هستند نمی‌توانند تحت قوانین در حمایت از آنچه «آزادی بیان» می‌خوانند، مانع چنین اقداماتی شوند.

وزارت امور خارجه عراق دوشنبه در واکنش به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در دانمارک، این اقدام را به‌شدت محکوم کرد و از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواست در آنچه آزادی بیان می‌خوانند، تجدیدنظر کنند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم چهارشنبه (۲۶ ژوئیه) گفت مسکو قاطعانه جدیدترین اقدام به هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را محکوم می‌کند. این دیپلمات روس در پایان از مقام‌های دانمارکی خواست از چشم‌پوشی از تحریک نفرت بین‌الادیانی دست بکشند و همه اقدامات لازم را علیه افراط‌گرا‌ها انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار