کد خبر: 1175247
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
وزارت دفاع انگلیس در به‌روزرسانی اطلاعاتی اعلام کرد، بالگردهای تهاجمی«کا-52» روسیه هزینه سنگینی بر ارتش اوکراین تحمیل کرده‌اند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع انگلیس بالگرد تهاجمی «کا-۵۲» روسیه را به عنوان یکی از «موثرترین» سلاح روسی مورد استفاده در جنگ با اوکراین نامید.

وبگاه شبکه خبری «العربیه» روز دوشنبه در گزارشی در این زمینه نوشت، در حالی که نیروهای اوکراینی به عملیات تهاجمی در استان «زاپوریژیا» ادامه می‌دهند، یکی از موثر‌ترین سامانه‌های تسلیحاتی روسیه بالگرد تهاجمی کا-۵۲ است.

وزارت دفاع انگلیس در به‌روزرسانی اطلاعاتی اعلام کرد، بالگردهای تهاجمی کا-۵۲ هزینه سنگینی بر اوکراین تحمیل کرده‌اند. البته چندین فروند از این بالگرد در جریان جنگ توسط پدافند اوکراین سرنگون شده است.

در بخشی از گزارش وزارت دفاع انگلیس آمده است، یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم در ناوگان کا-۵۲، ادغام موشک جدید ضد تانک به نام «لمور» است که برد آن حدود ۱۵ کیلومتر است. خدمه کا-۵۲ بارها از این تسلیحات فراتر از برد پدافند هوایی اوکراین استفاده کرده‌اند. لمور موشک ضد تانک پیشرفته نشان دهنده رشد قابل توجه در توانایی‌های نظامی روسیه است. قابلیت چند منظوره این موشک به آن اجازه می‌دهد تا با انواع تهدیدات مقابله کند.

بر اساس این گزارش، این بالگرد تهاجمی دو سرنشینه برای عملیات جنگی در محیط‌های مختلف طراحی شده و سرعت و قدرت آتش استثنایی دارد.

کا-۵۲ می‌تواند حرکات هوایی پیچیده‌ای انجام دهد و در نتیجه در موقعیت‌های جنگی بسیار چابک خود را نشان می‌دهد. سامانه‌های اویونیک و حسگر پیشرفته آن قابلیت‌های برتری برای ردیابی اهدف  فراهم می‌کنند. کا-۵۲ به مجموعه وسیعی از تسلیحات از جمله موشک‌های هدایت شونده، راکت‌ها و توپ ۳۰ میلی‌متری مجهز است.

 

 

 در تحولی دیگر که حکایت از شکست پاتک‌های اوکراین دارد،  وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که ارتت اوکراین در یک ماه گذشته  هزاران نظامی و صد‌ها جنگ افزار خود را از دست داده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» به نقل از خبرگزاری «تاس» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین در ماه گذشته بیش از ۲۰۸۰۰ نظامی و بیش از ۲۲۰۰ جنگ افزار از جمله ۱۰ دستگاه تانک «لئوپارد» را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که علاوه بر  ۱۰ تانک لئوپارد، ۱۱ خودروی رزمی «بردلی» ساخت  آمریکا، ۴۰ سامانه توپخانه «ای ام ۷۷۷ » ساخت آمریکا و ۵۰ قبضه توپ خود کششی از انگلیس، آلمان، فرانسه و لهستان منهدم شده اند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این باره اظهار داشت:  «پیشتر در مورد برخی شاهکارها صحبت کردیم، در حالیکه امروز ده‌ها، صدها، سرباز، گروهبان و افسر شایسته داریم که وظیفه خود را با افتخار انجام می‌دهند.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار