کد خبر: 1177196
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
مصطفی رحیمی نویسنده کتاب «سرباز، قاسم سلیمانی» گفت: بعضی مواقع سوژه خیلی بزرگ است و دست نویسنده را می‌لرزاند، من در بررسی‌ها متوجه شدم که در خاطرات ذکر شده از سردار سلیمانی حجم زیادی از تحریفات وجود دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آئین رونمایی از کتاب «سرباز، قاسم سلیمانی» که به همت انتشارات خط مقدم به چاپ رسیده است ظهر امروز سه‌شنبه ۱۷ مرداد در سالن سوره حوزه هنری با حضور حجت‌الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی رهبر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اهالی کتاب و ادبیات برگزار شد.

حجت الاسلام علی شیرازی از مسؤولین انتشارات خط مقدم و از دوستان شهید سلیمانی با اشاره به اینکه این جلسه رونمایی «سرباز، قاسم سلیمانی» پیش زمینه‌ای دارد؛ گفت: سال ۹۴ تصمیم گرفته شد تا کنگره شهدای روحانی مدافع حرم را برگزار کنیم. یک جمعی از نویسندگان با مدیریت مرتضی سرهنگی شکل گرفت و کتاب‌هایی را شروع به نگارش کردند تا به کنگره برسد. ۶ کتاب آماده شد و در میان کار هم پا را فراتر گذاشتیم.

وی در ادامه افزود: کار شروع و نزدیک به ۵۰ کتاب آماده شد. ۶ کتاب در سال ۹۷ از چاپ درآمد و ما توانستیم مقدمات کنگره را در اسفند سال ۹۷ شکل بدهیم تا در شهر قم برگزار شود. قراربود سخنران اصلی سردار سلیمانی باشد. من شمال در جلسه یکی از شهدای مدافع حرم بودم که مطلع شدم اول اسفند در شمال سردار سلیمانی سخنران است وقتی که آمدم به ایشان گفتم، گفت من به مادر شهیدی قول داده‌ام و به شمال می‌روم و به کنگره نمی‌آیم.

شیرازی درباره شکل‌گیری ایده کتاب سرباز، قاسم سلیمانی اظهار داشت: در فروردین سال ۹۸ با محوریت شهید سلیمانی شروع به کار کردیم و ۹ ماه تلاش کردیم برای آن کنگره. حتی در آن زمان هم گفتم که کتاب سردار سلیمانی هم باید نوشته شود. اما سرنوشت چیز دیگری رقم زد و حاج قاسم سال ۹۸ شهید شد.

وی در ادامه بیان کرد: در همان روز‌ها گفتیم که باید تیمی تشکیل و کتاب‌هایی برای حاج قاسم نوشته شود. امروز ۱۰ کتاب برای حاج قاسم نوشته شده است. ۷۳ کتاب تا به امروز برای شهدای مدافع حرم نوشته شده است که ۴۳ عنوان از این عدد برای کنگره چاپ شده است و کنگره از فردا به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند. ۲۷ فیلم مستند داستانی و ۱۲ کتاب صوتی تولید و نزدیک به ۴۰ کتاب ترجمه شده است و تا برپایی کنگره امیدواریم فیلم سینمایی شهید حسین پورجعفری به کنگره برسد. همه این فعالیت‌ها با کمک‌های مردمی صورت گرفته است.

مصطفی رحیمی نویسنده این اثر با بیان اینکه دکتر شریعتی درباره شخصیت حر نوشته‌ای دارد که باید بخوانیم اظهار داشت: در ارزیابی شخصیت‌ها فقط نباید به نقطه پایانی نگاه کرد و باید بپرسیم که از کجا شروع به حرکت کرده است. من شهید را از دور می‌شناختم و با اطلاع می‌گویم که جزء محدود فرمانده لشکر‌هایی بود که ارتباطش را با نیروهایش قطع نکرد. وقتی به من پیشنهاد شد می‌دانستم که کارم خیلی سخت است. بعضی مواقع سوژه خیلی بزرگ است و دست نویسنده را می‌لرزاند.

وی در ادامه بیان کرد: من در بررسی‌هایی که انجام دادم متوجه شدم که در خاطرات ذکر شده از وی حجم زیادی از تحریفات وجود دارد و حتی خودشان هم در دوران حیات، برخی از روایت‌ها را رد می‌کردند. ۶ ماه کار من یکسره خواندن و شنیدن بود تا با شخصیت وی هماهنگ شوم. در تدوین کتاب ۲ بعد اساسی وجود دارد بعد نظامی و بعد معنوی شهید سلیمانی که من دیدم با تلفیق این‌ها شاید تمرکز خوانند گرفته شود و این ۲ را از هم جدا کردم و تفکیک شده در کتاب آوردم. یکی از جذابیت‌های وی برای من خستگی‌ناپذیریش بود.

در پایان نیز از این اثر رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار