کد خبر: 1177522
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
شروع دور تازه اعتصاب‌ها در یکی از پرتردد‌ترین فرودگاه‌های پایتخت انگلیس، صد‌ها پرواز را مختل و مسافران را سرگردان خواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای از شروع دور دیگری از اعتصابات در یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های پایتخت انگلیس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» اتحادیه کارگری «یونایت» روز چهارشنبه اعلام کرد که ۳۵۰ کارمند و کارگر در فرودگاه «گاتویک» در شهر «لندن» که دومین فرودگاه پرتردد انگلیس است، در این ماه ۸ روز اعتصاب خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، صد‌ها هزار کارگر و کارمند در انگلیس از سال گذشته دست به اعتصاب زده‌اند، زیرا دستمزد‌ها با تورم بالا نرفته است.

این دور از اعتصابات در اعتراض به دستمزدهاست. ماه گذشته برخی از اعتصابات برنامه ریزی شده پس از دریافت پیشنهادات افزایش دستمزد کارگران لغو شد. با این حال روز چهارشنبه اتحادیه یونایت اعلام کرد که کارمندان و کارگران فرودگاه گاتویک دست به تظاهرات خواهند زد.

اتحادیه یونایت اعلام کرده که این دور از اعتصاب‌ها بیش از ۲۰۰ پرواز را در چهار روز اول مختل یا به تاخیر می‌اندازد. سخنگوی فرودگاه گاتویک از تلاش برای حل مشکلات اعتصاب کنندگان با روسای خود خبر داد، هرچند که هنوز گشایشی صورت نگرفته است.

پزشکان انگلیسی نیز اعلام کردند، در اعتراض به کنار کشیدن دولت «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس از مذاکرات با نمایندگانشان بر سر شرایط کاری و حقوق، در ماه سپتامبر نیز اعتصاب‌ها را ادامه خواهند داد. اتحادیه «انجمن پزشکی بریتانیا» در بیانیه‌ای اعلام کرد، پزشکان متخصصی که برای «سرویس سلامت ملی» انگلیس کار می‌کنند در ۲۸ و ۲۹ شهریور ۴۸ ساعت اعتصاب خواهند کرد.

این اعتصابات جدید پزشکان در انگلیس در حالی اعلام شده که اعتصابات قبلی آن‌ها به لغو ده‌ها هزار وقت معاینات پزشکی منجر شد و فشار‌ها را بر سرویس سلامت ملی انگلیس دو چندان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار