کد خبر: 1178423
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
معاون رئیس جمهور گفت: اگر خبرنگاران و رسانه های انقلابی و متعهد نبودند و در راه مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان از جان خود مایه نمی‌گذاشتند، نمی‌توانستیم تا امروز ایستادگی کنیم.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در همایش «جهاد رسانه‌ای روایت امید و پیشرفت»، رسانه‌ها و خبرنگاران را پیشتازان و طلایه‌داران جنگ نرم و جهاد تبیین توصیف کرد و اظهارداشت: جهاد همیشه در مقابل دشمن شکل می‌گیرد و امروز در عرصه رسانه هم مثل نبرد میدانی با دشمن روبه‌رو هستیم و باید جهادگونه در این نبرد رسانه‌ای وارد شده و با تبیین پیشرفت‌های و دستاوردهای دولت و نطام اسلامی، اجازه ندهیم دشمنان در اهداف پلید خود برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه موفق شوند.

معاون رئیس جمهور افزود: دشمن در جنگ رسانه‌ای از شگردها و ابزارهای پیچیده و متنوع فراوانی استفاده می‌کند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد لذا ضرورت دارد در این نبرد نابرابر با روحیه جهادی مقابله کنیم و با تبیین دستاوردها و اقداماتی که در عرصه‌های خدمت به مردم انجام شده، دشمنان را ناکام بگذاریم.

حسینی خاطرنشان کرد: بی تردید اگر خبرنگاران و رسانه های انقلابی و متعهد نبودند و در  راه مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان از جان خود مایه نمی‌گذاشتند، نمی‌توانستیم تا امروز ایستادگی کنیم، جهاد رسانه‌ای بخشی از جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند و کسانی که در این جهاد حضور دارند با فکر، اندیشه و قلم خود، دستاوردها و توفیقات را منصفانه بیان می‌کنند و نمی‌گذارند معاندین به اهداف شوم خود برسند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تلاش در راستای بصیرت افزایی و تبیین دستاوردهای و اقدامات مثبت در مسیر خدمت به مردم را حائز اهمیت دانست و گفت: بصیرت افزایی به معنای ارتقاء سواد رسانه‌ای و بینش و آگاهی مردم است و  این مسئولیتی است که رسانه‌ها می توانند به خوبی انجام دهند لذا نقش و تاثیرگذاری رسانه‌ها اگر از نقش مدیران بیشتر نباشد، کمتر از آن نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر جایگاه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه و نقش خبرنگاران در این راستا، اظهارداشت:  معاندان و بدخواهان ملت ایران با انتشار خبر به صورت ناقص یا تحریف‌ و تقطیع شده بدنبال خدشه دار کردن  ذهنیت مردم و انحراف افکار عمومی هستند از این روی تلاش می کنند با سیاه‌نمایی و پمپاژ یأس و ناامیدی هم جهانیان و هم افکار عمومی داخل را نسبت به آینده کشور بدبین کنند تا مانع سرمایه‌گذاری‌ و رشد اقتصادی کشور شوند، همانطور که در اغتشاشات پاییز سال گذشته با ایجاد هیاهو و جنجال قصد داشتند شاخص‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهند.

حسینی تاکید کرد: در جهاد رسانه‌ای معتقد نیستیم که در بیان اقدامات و دستاوردها، مبالغه‌ و بزرگ نمایی صورت گیرد، اما اگر فعالیتهای سازنده و کارهای اساسی انجام شده بایکوت خبری نشود و منصفانه و واقع بینانه برای مردم بازگو شود می تواند نقش بسزایی در ایجاد امید و نشاط در جامعه داشته باشد..

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دهه گذشته به دلایل مختلف از جمله کم‌کاری‌ها رشد اقتصادی منفی و یا ناچیز بوده است و از طرفی رشد نقدینگی، رشد پایه پولی و کسری بودجه، تورم حدود ۶۰ درصدی و کمبود کالاهای اساسی موجب چالش‌های جدی اقتصادی در کشور و مشکلات معیشتی برای مردم شده است، در چنین شرایطی دولت مردمی و تحول‌گرا با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی کوشیده است  شرایط را به نفع مردم تغییر دهد و به بهبود وضعیت کشور کمک کند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه امروز دولت بااخلاص، ایمان، انگیزه و روحیه جهادی وارد عرصه خدمت و رفع مشکلات مردم شده است، اظهار داشت: دولت تلاش کرده نه تنها مشکلات جاری و روزمره مردم را حل و فصل کند در شرایطی که حتی برای پرداخت حقوق ماهیانه کارکنان نیز منابع کافی وجود نداشت، بلکه در پروژه‌های پیشران و بزرگی سرمایه‌گذاری کرده که تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته‌اند و بتدریج یکی پس از دیگری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

حسینی با توضیح اینکه در ابتدای دولت سیزدهم با پروژه‌های نیمه‌تمام فراوانی در کشور مواجه بودیم که از سال‌ها قبل بجای مانده بود و دولت همت خود را بر اتمام آنها قرار داده، تاکیدکرد:  اگر درباره  اقدامات دولت، اطلاع رسانی مناسبی انجام نشود دیگران روایت مخدوش خود را از آن ارائه می‌کنند و نقاط قوت را ضعف جلوه می دهند و این رسالت بر دوش ارباب رسانه است که هنرمندانه مجاهدتهای مجریان و نتایج امیدآفرین آن را تبیین کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی گفت: در سیاست خارجی غربی‌ها به دنبال منزوی ساختن ایران بودند و برخی هم در داخل می‌گفتند شما زبان دنیا را بلد نیستید، اما همگان دیدند که با قرار گرفتن میدان و دیپلماسی در کنار یکدیگر، سطح و حجم روابط با کشورهای همسایه و دوست افزایش چشمگیری یافت و در حال حاضر با جدیت توافقات سفرهای خارجی آیت الله رئیسی توسط کمیسیون‌های مشترک دولت پیگیری می‌شود.

حسینی افزود: امیدواریم رسانه‌ها و فعالان دلسوز حوزه خبر و تحلیل، در این عرصه نقش آفرینی کنند و با گذشت دو سال از مسئولیت خطیر دولت عدالت‌محور آقای رئیسی و در آستانه هفته دولت، دستاوردها، اقدامات و خدمات ارزنده را منصفانه و هنرمندانه در معرض نگاه و ارزیابی مردم قرار دهند که بی‌تردید این حرکت موجب امید، دلگرمی و اعتماد مردم و اعتلای ایران عزیز می شود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: رسانه‌های بیگانه مدام به دنبال حاشیه‌سازی و برجسته کردن برخی کاستی ها و نقاط منفی هستند و در مقابل اقدامات و دستاوردهای برجسته را به طور کامل بایکوت و سانسور می‌کنند، آنان در یک نبرد و رویارویی تمام عیار تلاش می‌کنند که مردم را ناامید کنند و متاسفانه  در این نبرد رسانه‌ای شاهد نوعی عدم توازن  از جهت سرمایه‌گذاری و امکانات و ابزارها هستیم.

حسینی تصریح کرد: اگر در مقابل سیاه نمایی‌ و شگردهای تبلیغی و روانی شبکه‌های فارسی زبان و ضدانقلاب، دستاوردها و پروژه‌هایی که دولت در راستای غلبه بر مشکلات و بهبود شرایط مردم آغاز کرده با تلاش جهادی به خوبی برای افکار عمومی تبیین شود و مردم از آن مطلع گردند امید و سرمایه اجتماعی بیش از پیش افزایش می یابد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگر مردم به درستی در جریان تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی مسئولین قرار بگیرند امید و سرزندگی  در جامعه زنده می‌شود و جامعه‌ای که امیدوار باشد به سرعت در مسیر پیشرفت و تعالی گام بر می دارد و دشمنان نمی‌توانند آسیب و خدشه‌ای به آن وارد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار