کد خبر: 1181699
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
از فردا تا ۱۱ شهریور برگزار می‌شود
وزارت دفاع ملی چین امروز در بیانیه‌ای از برگزاری نشست صلح و امنیت چین- آفریقا از فردا تا ۱۱ شهریور ماه در این کشور خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت دفاع ملی چین امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سومین مجمع صلح و امنیت چین- آفریقا از فردا دوشنبه ۲۸ آگوست تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۱ شهریور ماه) برگزار خواهد شد.

به گزارش به گزارش چاینا مِیل، ژنرال «لی شانگفو» وزیر دفاع چین در نشست عمومی این مجمع شرکت خواهد کرد و سخنرانی مهمی خواهد داشت.

بر اساس اعلام این رسانه، سران نهاد‌های دفاعی و رؤسای نظامی نزدیک به ۵۰ کشور آفریقایی، رؤسای امور صلح و امنیت اتحادیه آفریقا و وابستگان نظامی کشور‌های آفریقایی در چین، در این نشست حضور خواهند داشت.

این نشست با موضوع «اجرای ابتکار امنیت جهانی، تقویت همبستگی و همکاری چین و آفریقا»، با هدف تقویت و تحکیم بیشتر ارتباطات راهبردی بین بخش‌های دفاعی چین و آفریقا و نیز ایفای نقش مثبت در ایجاد هماهنگی میان چین و آفریقا در عصر جدید برگزار خواهد شد.

گفتنی است که نخستین نشست امنیتی چین- آفریقا در ماه‌های ژوئن و جولای سال ۲۰۱۸ با محوریت ایجاد جامعه‌ای با آینده مشترک بین چین و آفریقا در عصر جدید در پکن برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار