کد خبر: 1182086
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
مقام‌های چین اعلام کردند که به دعوت وزیر خارجه این کشور «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس فردا چهارشنبه هشتم شهریور به پکن سفر می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که دولت انگلیس طی چند ماه اخیر پیگیر سفر وزیر خارجه این کشور به چین بودند، پکن از انجام این سفر در روز چهارشنبه (فردا) خبر داد.

منابع رسانه‌ای از پکن پایتخت چین خبر دادند که جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس برای دیدار با همتای چینی خود به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی «شینهوا» چین، سخنگوی وزارت خارجه این کشور از برنامه پکن برای میزبانی از سفر وزیر خارجه انگلیس  خبر داد.

«وانگ ون‌بین» سخنکوی وزارت خارجه چین خبر داد که جیمز کلورلی به دعوت «وانگ یی» وزیر خارجه چین، در تاریخ ۳۰ آگوست (هشتم شهریور) سفری رسمی به چین انجام می‌دهد.

اعلام تاریخ سفر وزیر خارجه انگلیس به چین در شرایطی انجام می شود که طی ماه‌های اخیر مقام‌های انگلیسی به رغم یک بار لغو کردن سفر از قبل برنامه ریزی شده به چین در تدارک برای فرستادن وزیر خارجه این کشور به پکن بودند.

اواخر تیرماه بود که منابع رسانه‌ای غربی گزارش دادند که سفر جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس به چین به دلیل غیبت «کین گانگ» همتای چینی و دیده نشدن او در انظار عمومی لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

به دنبال بازگشت وانگ یی به منصب وزارت خارجه چین، مقام‌های پکن در رایزنی با انگلیس از این کشور برای میزبانی از سفر وزیر خارجه اعلام آمادگی کردند.

پیگیری انگلیس برای سفر وزیر خارجه این کشور به چین در شرایطی انجام شده که لندن طی ماه‌های گذشته بارها در موضوعاتی از قبیل تایوان علیه پکن و همراستا با واشنگتن موضعگیری کرده است.

به گفته تحلیلگران مسائل سیاست خارجی و تحولات بین‌المللی، مقام‌های انگلیس به رغم دنباله روی از مواضع ضد چینی آمریکایی‌ها، در موضوع روابط تجاری خواهان از سرگیری این مراودات هستند و سفر وزیر خارجه انگلیس به پکن گواه همین موضوع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار