کد خبر: 1182964
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
پارلمان یمن ضمن هشدار به حضور دریایی نظامیان آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ، تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور می‌توانند این نیروهای اشغالگر را به عقب برانند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، پارلمان دولت نجات ملی یمن امروز شنبه به نیروهای دریایی آمریکا و انگلیس که در دریای سرخ حضور دارند، هشدار داد و تأکید کرد که هدف واشنگتن و لندن صرفا طولانی کردن جنگ علیه مردم یمن است.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از این نهاد یمنی گزارش داد، آمریکا و انگلیس با تلاشهای استعماری خود قصد دارند افقهای صلح در یمن را ببندند و به جنگ و محاصره ادامه دهند؛ اقدامی که در راستای طرحهای این دو کشور در منطقه و به ضرر مردم یمن است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، اواسط مرداد ماه گذشته از ورود بیش از ۳۰۰۰ ملوان و سرباز آمریکایی به غرب آسیا و مشخصا در دریای سرخ (غرب یمن) و در چارچوب طرحی خبر داد که پیشتر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، آن را اعلام کرده بود. برخی ناظران سیاسی این اقدام آمریکا را گامی تنش‌زا و مخالف صلح و ثبات منطقه توصیف و آن را به ضرر منطقه ارزیابی کرده‌اند.

این ناوگان آمریکا که مقرش در بحرین است از استقرار دو شناور تهاجمی آبی-خشکی در دریای سرخ خبر داد. این اقدام، تشدیدکننده است و پس از اطلاعیه وزارت دفاع آمریکا درباره استقرار بیش از سه هزار نظامی و ملوان در خاورمیانه، اعلام شد. آمریکاییها بعدا اعلام کردند که مقصدشان تنگه باب المندب در دریای سرخ است.

در بیانیه پارلمان یمن آمده است، اقدامات آمریکا جایی هیچ شکی را باقی نمی‌گذارد که واشنگتن قصد دارد مطالبات عادلانه ملت یمن را رفع نکند و آن را تبدیل به معاملات و دیکته‌هایی کند که به سود مطامع استعماری این کشور است و غارت منابع یمن را تسهیل می‌کند.

در این بیانیه تأکید شد، مزدوران داخلی در یمن هیچ اراده و اختیاری در برابر آمریکا ندارند و این کشور به همراه انگلیس و ائتلاف سعودی نباید دعوتهای صنعا برای برقراری صلح در یمن و منطقه را نادیده بگیرند، بلکه باید هشدارهای سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن را به صورت جدی، مد نظر داشته باشند.

پارلمان یمن با تأکید بر اینکه این کشور توانمندی و اراده لازم را برای احقاق حقوق خود دارد، در پایان خاطر نشان کرد: طرحهای استعماری آمریکا و انگلیس برای ملت یمن آشکار شده و همین مسئله باعث شده است که حضور تحریک‌آمیز آنان، هدف مشروعی برای نیروهای مسلح یمن باشد و بتوانند آن را به عقب برانند؛ زیرا بر اساس حقوق بین‌الملل، این کشورها نیروهای اشغالگر هستند.

نیروی دریایی یمن نوزدهم مرداد ماه نشستی را به ریاست محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع این کشور برگزار کرد و در این نشست آخرین رخدادهای دریایی از جمله حضور اشغالگرانه نیروهای آمریکایی و غربی در آبهای منطقه‌ای یمن بررسی شد.

العاطفی خطاب به اشغالگران غربی نیز گفت: به نیروهای غربی که در حال نفوذ به منطقه از جمله استانهای اشغالی [یمن] هستند، هشدار می‌دهیم که اگر اشغالگری آنان ادامه پیدا کند، آینده نامعلومی در انتظارشان خواهد بود. واقعیت نظامی [در یمن] از مداخلات خارجی جلوگیری می‌کند.

وزیر دفاع یمن با بیان اینکه، کشورهای غربی با هیچ توجیهی، این حق را ندارند که در حاکمیت یمن مداخله کرده یا نفوذ خود را در آبهای منطقه‌ای تحمیل کند، خاطر نشان کرد: غربیها باید بدانند که صلح و تعامل، با احترام به حاکمیت کشورها و آزادی و استقلال ملتها، تنها راه حمایت از منافع بین‌المللی است.

وی در پایان تأکید کرد: سران انقلابی یمن تمام تلاش خود را به کار بستند تا فرآیند صلح سازمان ملل موفق باشد، ولی باید عملیات نظامی متوقف و محاصره لغو شود و اشغالگران هم اخراج گردند. ما هر بهانه‌ای را از آنان (غربیها) سلب کرده‌ایم و هر گونه نقض عهدی را پاسخ خواهیم داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار