کد خبر: 1183884
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در راستای اتخاذ سیاست‌های خصمانه علیه روسیه، اعلام کرد که پرچم‌های روسیه نمی‌تواند در بازی‌های المپیک پاریس وجود داشته باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مکرون در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی گفت که هیچ پرچم روسیه نباید در المپیک سال آینده در پاریس به اهتزاز در بیاید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات مکرون درحالی مطرح شده است که مشارکت ورزشکاران روسیه در کمیته بین‌المللی المپیک هنوز در دست بررسی است.

اوکراین تهدید کرده که اگر ورزشکاری از روسیه و بلاروس زیر پرچمی به غیر از پرچم ملی به میدان بیایند، این بازی‌ها را تحریم خواهد کرد.

مکرون به نشریه ورزشی اکیپ فرانسه گفت: قطعا، هیچ پرچم روسیه نمی‌تواند در جریان بازی‌های پاریس وجود داشته باشد، من فکر میکنم یک اتفاق نظر در این مورد وجود دارد. چرا که روسیه به عنوان یک کشور در زمانیکه جنایات جنگی مرتکب شده مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

مکرون افزود: سوال واقعی این است که سازمان المپیک باید تصمیم بگیرد چه جایگاهی می‌تواند به ورزشکاران روسیه بدهد، مساله‌ای که نباید سیاسی شود.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که اوکراینی‌ها باید در جلسات کمیته بین‌المللی المپیک حضور داشته باشند.

برخی از ورزشکاران اوکراینی ممنوعیت فعلی اعمال شده از سوی کشورشان برای رقابت با روس‌ها و بلاروسی‌ها بدون توجه به اینکه زیر چه پرچمی مسابقه می‌دهند را یک لطمه به دوران حرفه‌ای ورزشی خود می‌دانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار