کد خبر: 1184217
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به اتهامات دبیرکل اتحادیه عرب به صنعا واکنش نشان داد و این اظهارات را نشانگر عدم آگاهی وی از رنج‌های مردم یمن دانست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به اتهامات احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب به صنعا مبنی بر سنگ‌اندازی دولت نجات ملی یمن در مسیر صلح در این کشور واکنش نشان داد.

شرف، اتهامات ابوالغیط را نادرست دانست و افزود: این اظهارات ثابت می‌کند که ابوالغیط همانند اتحادیه عرب از موضوع یمن و رنج‌های مردم آن بی‌خبر است.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ادامه داد: صنعا بیش از یک سال و نیم در راستای توافق‌های روند صلح و کاهش تنش گام برداشته و همچنان پذیرای صلحی است که در قبال حقوق ملت یمن و حاکمیت آنان عادلانه باشد.

وی با اشاره به عدم ارتباط اتحادیه عرب با صنعا گفت: اتحادیه عرب حتی یک بار هم با صنعا ارتباط برقرار نکرده و نسبت به تمامی مسائل جهان عرب به ویژه مسئله یمن ناآگاه است.

شرف افزود: اتحادیه عرب تنها منافع برخی کشور‌ها را تأمین می‌کند و اصلاح آن جهت تأمین منافع تمامی جهان عرب امری ضروری است.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ادامه داد: صنعا همچون برخی کشور‌های عربی دیگر پس از پایان جنگ موضع خود در مورد اصلاح اتحادیه عرب را بیان خواهد کرد.

گفتنی است ابوالغیط در سخنان خود در نشست اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه کشور‌های عضو مدعی شده بود: حوثی‌ها در مسیر صلح در یمن سنگ‌اندازی می‌کنند. ما به حل‌وفصل بحران یمن و حفظ یکپارچگی آن توجه داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار