کد خبر: 1186152
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کارشناس مسائل سیاسی:
محمدجواد اخوان با تأکید بر این که سرویس‌های اطلاعاتی غرب همانند سال گذشته امید به براندازی نظام ندارند، گفت: مجموعه تحرکات معاندان نشان می‌دهد از موفقیت این عملیات ناامید شده‌اند البته آن‌ها به‌خاطر ماهیت و منافعشان کوتاه نخواهند آمد.

برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفتگو با موضوع نقش سرویس‌های اطلاعاتی غرب در اغتشاشات سال گذشته با محمدجواد اخوان کارشناس مسائل سیاسی به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمدجواد اخوان با اشاره به این که ماجرای مداخله سرویس‌های اطلاعاتی معاند به‌خصوص سرویس‌های اطلاعاتی غربی در عملیات براندازی جمهوری اسلامی تازه نیست، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب، چون انقلاب اسلامی منافع قدرت‌ها را به خطر انداخته است، بخشی از تمرکز آن‌ها در غرب آسیا در خصوص ایران و عملیات براندازی نرم به‌ویژه از دهه دوم انقلاب بوده است.

وی با اشاره به حوادث سال گذشته در کشورمان اظهار کرد: از همان روز‌های اول روشن بود مجموعه حوادثی که چه در ساحت رسانه و چه در ساحت میدان و خیابان دارد شکل می‌گیرد و آن هدایت‌ها و آموزش‌هایی که دارد از بستر فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شود، رویداد‌های عادی و طبیعی نیست بلکه دست هدایتگری که مشخصاً سرویس‌های اطلاعاتی هستند دارند روی این‌ها کار می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: از چند ماه قبل از آغاز اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم دو گروه تجزیه‌طلب که در منطقه شمال غرب ایران سال‌ها است دارند علیه امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران کار می‌کنند با این که سال‌ها با همدیگر اختلاف داشتند، توسط سرویس‌های اطلاعاتی با هم متحد شدند و سر یک میز نشستند و این خودش نشانه روشنی برای آغاز عملیات قابل‌توجه است و چند ماه می‌بینیم از منطقه غرب کشور این اغتشاشات شروع شد.

وی با تأکید بر این که سرویس‌های اطلاعاتی غرب همانند سال گذشته امید به براندازی نظام ندارند، گفت: مجموعه تحرکات معاندان نشان می‌دهد از موفقیت این عملیات ناامید شده‌اند البته آن‌ها به‌خاطر ماهیت و منافعشان کوتاه نخواهند آمد و همچنان دارند بر مسیر که می‌پیمایند و به آن اعتماد دارند و منافعشان ایجاد می‌کنند حرکت می‌کنند، ولی دیگر امید گذشته را ندارند.

اخوان در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو متذکر شد: هدف معاندان ثبات‌زدایی و اعتماد زدایی است و حرکت‌های ایذایی که هر از چند گاهی مشاهده می‌کنیم که یک اقدام تروریستی در یک نقطه از کشورمان رخ می‌دهد برای ضربه‌زدن به امنیت کشور است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار