کد خبر: 1186258
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
یک روزنامه انگلیسی، همزمان شدن رفع انسداد از دارایی‌های ایران در کره جنوبی با سالگرد اغتشاشات را نشانه شکست راهبرد غرب در قبال جمهوری اسلامی ارزیابی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه «فایننشال تایمز» چاپ لندن در گزارشی با اشاره به همزمانی آزاد شدن دارایی‌های ایران در کره جنوبی با سالگرد اغتشاشات سال گذشته، نوشت: تبادل زندانیان (بین ایران و آمریکا) در چنین زمانی حاکی از شکست سیاست‌های کنونی برای مقابله با تهران است.

این رسانه غربی، تداوم پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در کنار افزایش نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی را دیگر نشانه شکست سیاست‌های غرب در قبال جمهوری اسلامی ارزیابی کرد.

«فایننشال تایمز» با بیان اینکه سیاست غرب در قبال ایران فاقد هر گونه «لنگرگاه» و «جهت‌گیری» است، نوشت: دولت‌های غربی نتوانستند یک راهبرد متوازن، متحد و پایدار در قبال ایران اتخاذ کنند که فعالیت‌های جمهوری اسلامی را محدود کند.

این رسانه انگلیسی زبان نوشت: راهبرد غرب در قبال ایران، نه تنها هدف مشخصی را دنبال نمی‌کند بلکه حتی چارچوب مشخصی هم ندارد.

«فایننشال تایمز»، جنگ اوکراین و چالش‌های ژئوپلیتیک غرب در مواجهه با روسیه و چین را از دلایل ضعیف ظاهر شدن دولت‌های غربی در مقابل جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و نوشت: بحران ناشی از جنگ‌های افغانستان و عراق هم تمایل غرب برای اقدام در قبال ایران را کاهش داده است.

این رسانه غربی به خروج دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا از توافق هسته‌ای اشاره کرد و نوشت: اقدام ترامپ در سال ۲۰۱۸ به اختلاف بین دولت‌های غربی برای چگونگی مواجهه با ایران، به لحاظ تاکتیکی دامن زد.

«فایننشال تایمز» از اختلاف بین احزاب سیاسی در آمریکا، انگلیس و اروپا درباره چگونگی مواجهه با ایران خبر داد و افزود: سیاست‌های غرب برای محدودسازی ایران، همواره ارتجاعی و ناپایدار بوده اند.

این رسانه غربی، کاهش حمایت غرب از اغتشاشگران در سالگرد این اغتشاشات را نشانه سردرگمی دولت‌های غربی در مواجهه با ایران ارزیابی کرد.

«فایننشال تایمز»، افزایش صادرات نفت ایران باوجود تحریم‌های آمریکا را یادآور شد و نوشت: دولت‌های غربی تنها در صورتی که متحد شوند می‌توانند توان موشکی، پهپادی، هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای ایران را محدود کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار