کد خبر: 1186606
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تلاش برای کاهش بیکاری، دولت برنامه‌هایی را در نظر گرفته است تا شغل‌های جدید در بخش دولتی و خصوصی ایجاد شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از برنا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در تلاش برای کاهش بیکاری، دولت برنامه‌هایی را در نظر گرفته است تا شغل‌های جدید در بخش دولتی و خصوصی ایجاد شود. از طریق فرایند استخدام در دولت، به صورت قانونی و با رویکرد عدالت‌محور، نیاز‌های سازمان‌های اداری و نیرو‌های بازنشسته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه بر این، توسعه زیرساخت‌ها با هدف بهره‌وری، از جمله انتقال زیرساخت‌ها به نقاط مختلف کشور، مورد توجه قرار گرفته است.

صولت مرتضوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با دستور رئیس‌جمهور، به استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر، برنامه‌های خاصی اختصاص داده است. با سفر به این استان‌ها و تشکیل شورای اشتغال، دستگاه‌های مختلف تشویق و منابع مناسب اختصاص داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: گزارشات رسمی نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در حال کاهش است. همچنین، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه‌ای در حال تعریف است که به روز اطلاعات بیکاری در سراسر کشور را ارائه خواهد کرد، از جمله استان‌ها، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها. این سامانه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک خواهد کرد تا به طور دقیق‌تر نرخ بیکاری را مشخص کرده و اقدامات مؤثرتری در جهت اشتغال زایی انجام دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار