کد خبر: 1186841
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
به دلیل طوفان گردوخاک و کاهش دید پرواز امروز تهران -زابل و بالعکس لغو شد، همچنین مدارس و ادارات 5 شهرستان منطقه سیستان امروز تعطیل است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  رییس فرودگاه زابل اعلام کرد به دلیل طوفان گردوخاک و کاهش دید پرواز امروز تهران -زابل و بالعکس لغو شد.

همچنین بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها شنبه یک مهر ماه تمامی مدارس، ادارات و بانک ها در ۵ شهرستان منطقه سیستان تعطیل است.


 مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱ مهر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی  به ۸۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه‌ سرعت باد به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۵۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: مطابق با هشدار سطح نارنجی شماره ۲۲ تا دوشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان و گرد و خاک پدیده غالب جوی در شمال استان خواهد بود. همچنین در نوارشرقی و غرب استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید انتظار می رود. لذا افزایش غلظت غبار و کاهش دید افقی را برای غالب مناطق استان خواهیم داشت.

وی توصیه کرد: در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز پرهیز شود. از استحکام سازه ها و پوشش گلخانه ها اطمینان حاصل شود. همچنین در زمان طوفان از کار در ارتفاعات جدا خودداری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار