کد خبر: 1187825
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
وزیر کشور مطرح کرد:
وزیر کشور با اشاره به صدای انفجار در خرم‌آباد، ادعای مورد هدف قرار گرفتن زیر ساخت‌های موشکی را تکذیب کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، در خصوص مهاجرین و اتباع خارجی گفت: موضوع مهاجرین و اتباع خارجی یک مسئله بسیار مهم است که در حال حاضر در دستور کار دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت کشور قرار دارد. آنچه که در رسانه‌ها در خصوص تعداد مهاجرین گفته می‌شود مبالغه است و هیچ مرجع رسمی ندارد و تحقیقات ما نیز چنین اعدادی را نشان نمی‌دهد.

وی در خصوص برنامه‌های دولت برای ساماندهی اتباع خارجی گفت: ما نسبت به ساماندهی اتباع خارجی با برنامه‌های دقیق اقدام خواهیم کرد و در حال حاضر نیز در مرحله اجرا هستیم.

وزیر کشور افزود: افغانستانی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد ایران شدند و اینجا سکونت دارند باید بازگردانده شوند، زیرا حضورشان در ایران غیرقانونی است و در مواردی که به صورت قانونی وارد ایران شدند و مجوز حضور دارند باید طبق ساماندهی‌هایی که انجام می‌شود عمل کنند و اقدامات لازم در این زمینه در مرحله اجرا است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که صدای انفجار در شهر خرم آباد شنیده شده و گویا صدا حاصل از انفجار در پادگان امام علی (ع) بوده و زیر ساخت‌های موشکی هدف قرار گرفته شده است گفت: چنین چیزی واقعیت ندارد و با توجه تحقیقات انجام شده در سازمان‌های مربوطه صدا مربوط به زلزله بود.

وحیدی در ادامه در خصوص آمار افغانستانی‌هایی که در ایران وجود دارند چه به صورت رسمی چه به صورت غیر رسمی، اظهار داشت: پنج میلیون افغان در ایران وجود دارد.

وی در خصوص روند اجرای توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق گفت: تیم بازرسی از طرف ایران اعزام شده و عراق نیز اعلام داشته طبق توافقنامه عمل می‌کند و نتیجه نهایی را به زودی اعلام می‌کنیم.

وزیر کشور در پایان با اشاره به مراکز مورد نظر دشمنان برای انفجار گفت: مناطق مختلفی مورد نظر دشمنان بوده از جمله مناطق مذهبی و برخی از تجمعات را در برنامه خود داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار