کد خبر: 1188963
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
عضو کمیسیون شوراهای مجلس از ساماندهی حدود 200 هزار نفر از اتباع بیگانه و صدور کارت شناسایی برای آنها توسط سازمان ملی مهاجرت خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: حدود 200 هزار نفر از اتباع بیگانه توسط سازمان ملی مهاجرت ساماندهی و برای آنها کارت شناسایی صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد از اتباع بیگانه اثر انگشت گرفته شده و در مورد آنها  چهره‌نگاری و اسکن عنبیه انجام شده است و در ادامه نیز بناست DNA آنها گرفته شود.

وی گفت: برای این تعداد از اتباع بیگانه کارت شناسایی صادر شده که یک طرف آن کارت بانکی و طرف دیگر کارت شناسایی همراه با کد شناسه برای آنان است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: با انجام این کار و صدور کارت شناسایی هم این تعداد از اتباع بیگانه در کشور ساماندهی شده و بر آنها نظارت لازم صورت می‌گیرد و هم در مقابل این افراد می‌توانند از یکسری حقوق شهروندی که پیش از این از آن برخوردار نبودند برخوردار شوند.

وی افزود: در کنار این کارت شناسایی یک سیمکارت اختصاصی نیز در اختیار این افراد قرار می‌گیرد که فقط باید از این سیمکارت استفاده کنند و استفاده آنها از سیمکارت دیگر برای انجام مکالمات و غیره تخلف محسوب شده و باعث اخراج آنها از کشور می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: البته این اتباع بیگانه نمی‌توانند از یارانه ملت ایران برخوردار شوند و وقتی از کارت بانکی خود برای خرید نان استفاده می‌کنند هزینه کامل خرید نان از آنها دریافت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنا است تا این کارت شناسایی طی روزهای آتی در اختیار اتباع بیگانه که ساماندهی شده‌اند قرار گیرد و کار برای ساماندهی دیگر اتباع بیگانه در کشور نیز در حال انجام است.

ابوترابی افزود: به دلیل عدم محدودیت در افتتاح حساب و صدور کارت بانکی برای هر شخص حقیقی در کشور، ما شاهد کارت‌های بانکی متعددی هستیم که در اختیار افراد قرار گرفته است و بعضا شاهد هستیم که افراد کارت‌های بانکی خود را به صورت اجاره و حتی به صورت رایگان برای استفاده در اختیار اتباع بیگانه قرار می‌دهند.

وی افزود: این اقدام به بعضی از شهروندان که کارت بانکی خود را برای استفاده در اختیار بیگانگان قرار می‌دهند باعث می‌شود تا آنها اولا با خرید توسط این کارت به ناحق از یارانه تخصیص یافته برای ملت ایران بهره‌مند شوند و از طرف دیگر برای خرید و فروش موادمخدر و اقداماتی از این دست کنند که آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی آن دامنگیر ملت ایران می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: لذا از مردم عزیزمان درخواست دارم تا به منظور جلوگیری از این مسأله از در اختیار قرار دادن کارت بانکی خود به اتباع بیگانه به جد خودداری کنند و متوجه آسیب‌های ناشی از آن باشند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در سایه این همراهی و همکاری مردم است که ساماندهی اتباع بیگانه  نتیجه می‌دهد و ما امکان نظارت بر فعالیت آنها را خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار