کد خبر: 1190551
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
نیروهای مقاومت در عملیات «طوفان الاقصی» مواضع رژیم اشغالگر قدس را موشک باران کردند، پایگاه‌های نظامی و تانک‌های صهیونیست‌ها را هدف قرار دارند وارد سرزمین‌های اشغالی شدند و توانستند تعدادی از فرماندهان و صهیونیستها را اسیر کنند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عملیات پیروزمندانه و غافلگیرانه صبح شنبه نیروهای مقاومت فلسطین در حالی صورت گرفت که بسیاری از اتفاقاتی که در این عملیات صورت گرفت بی سابقه بود. نیروهای مقاومت در این عملیات مواضع رژیم اشغالگر قدس را موشک باران کردند، با پهپادهای انتحاری پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند، تانک‌های اسرائیلی را منهدم کردند، وارد سرزمین‌های اشغالی شدند و حتی توانستند تعدادی از فرماندهان و صهیونیستها را اسیر کنند.
 

در ادامه به رکوردهایی که نیروی مقاومت در این عملیات ثبت کرد پرداختیم.

نفوذ تا قلب سرزمین‌های اشغالی

در پی این عملیات رزمندگان مقاومت توانستند برای اولین بار تا حدود ۴۰ کیلومتری وارد سرزمین های اشغالی شوند. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا نیروهای مقاومت موفق شدند.

ورود مقتدرانه نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی در حالی رخ داد که فرماندهان نظامی رژیم موقت اسرائیل بارها اعلام کرده بودند که تجهیزات نظامی، حسگرها و سیستم‌های امنیتی و دوربین های هوشمندی که برای حفظ جان ساکنان موقت سرزمین‌های اشغالی نصب و‌ مستقر کرده اند از پیشرفته ترین و بروزترین تجهیزات و سیستم‌ها است.

چترهایی که سپر امنیتی را شکستند

نیروهای مقاومت در عملیات طوفان الاقصی که جمعی از افسران سابق امنیتی، آن را یک «شکست اطلاعاتی» برای رژیم اشغالگر قدس خواندند، برای اولین بار توانستند با چتر و پاراگلایدر به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کنند. این اتفاق مهم در حالی رخ داد که سیستم های امنیتی و هوشمند صهیونیست ها نتوانست مانع آنها شود.

 

 

انهدام تانک مرکاوا

در جریان عملیات طوفان الاقصی شماری از تانک‌های مرکاوا هدف نیروهای مقاومت قرار گرفتند و منهدم شدند. اگرچه پیش از این تصاویری از انهدام یکی از این تانک‌های رژیم صهیونیستی با پهپاد منتشر شده بود ولی انهدام تانک مرکاوا  با آر پی جی توسط نیروهای مقاومت از اتفاقاتی بود که برای اولین بار رخ داد.

 

 

تانک مرکاوا به معنای ارابه تانک اصلی میدان نبرد رژیم صهیونیستی است. طراحی این تانک از سال ۱۹۷۳ آغاز و اولین مدل آن در سال ۱۹۷۸ وارد فعالیت رسمی در ارتش این رژیم شد. مرکاوا تنها مورد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی است و به هیچ کشوری صادر نشده‌است.

از آنجایی که تانک های مرکاوا طراحی پیچیده و منحصر به فردی دارد، انهدام آن اهمیت بسیار بالایی داشت و مورد توجه بسیاری از رسانه ها و مردمی که پیگیر عملیات طوفان الاقصی بودند قرار گرفت.

حمله همزمان به 50 هدف

شاخه نظامی حماس در جریان عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که نیروهای این جنبش به صورت هماهنگ، حملاتی را به صورت همزمان به بیش از ۵۰ مقر در لشکر غزه و منطقه جنوب ارتش صهیونیستی انجام دادند. این حملات گسترده و همزمان که براساس اعلام رسانه ها خسارات بسیاری را به مواضع صهیونیست ها وارد کرد هم برای اولین بار اتفاق افتاد.

 

 

غافلگیری سرویس جاسوسی رژیم موقت اسرائیل

 نفوذ نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی و عبور پرتعداد نیروهای مقاومت از حصارهای فوق امنیتی بین نوار غزه و سرزمین های اشغالی، سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را آنچنان غافلگیر کرد که مقام‌های اسرائیلی بارها به این غافلگیری اقرار کردند. این غافلگیری تا حدی بود که مقام‌های اسرائیلی به فرانک گاردنر خبرنگار امور امنیتی بی‌بی‌سی می گویند که تحقیقات گسترده‌ای درباره این غافلگیری آغاز شده که به نتیجه رسیدن آن سال‌ها طول خواهد کشید.

 

 

رافائل موراو سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه هم در مصاحبه‌ای با رادیو اروپا ۱ فرانسه تاکید می کند که ما برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره شکست احتمالی سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پاسخ می دهد: «مطمئناً و قطعاً آن‌ها شکست خوردند زیرا به طور معمول باید آماده می‌بودیم.»

آغاز فصل جدید در تحولات فلسطین

عملیات طوفان الاقصی و پیروزی مردم فلسطین بر رژیم غاصب اشغالگر قدس بدون شک از آن اتفاق هایی است که تا ابد در خاطر ساکنان سرزمین های غصب شده اشغالی باقی خواهد ماند.

این عملیات ساکنان اراضی اشغالی را به شدت وحشت زده کرد، تصاویری که از رسانه های صهیونیستی از تجمع شهرک‌نشینان در فرودگاه صهیونیستی «بن گوریون» برای خروج از اراضی اشغالی و همچنین فرار صهیونیست‌ها منتشر شد به خوبی وحشت غصب کنندگان را نشان می‌داد.

منابع خبری همچنین امروز گزارش دادند بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی سفر خود را به فرودگاه بن گوریون لغو کرده‌اند. شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد که شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی از جمله شرکت‌هایی بوده‌اند که سفرهای برنامه‌ریزی‌شده به اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند با این اتفاق فصل جدیدی در تحولات فلسطین آغاز خواهد شد. فصلی حوادث بزرگی را به نفع مردم فلسطین رقم خواهد زد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار