کد خبر: 1191171
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
منابع خبری انگلیس در پی افزایش آمار جرم و جنایت گزارش دادند که دادگاه‌های این کشور به دلیل ازدحام جمعیت در ندامتگاه‌های سراسر انگلیس، ناگزیر به تعویق روند محاکمه افراد و اولویت‌بندی جرائم شده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، «اندرو ادیس» قاضی ارشد انگلیس و ولز در گفتگو با نشریه تایمز چاپ لندن اعلام کرد که بر اساس طرح جدید دولت برای کنترل جمعیت زندان‌ها محاکمه افرادی که به قید وثیقه آزاد هستند، از هفته آینده به تعویق خواهد افتاد و برخی از زندانیان نیز زودتر از موعد آزاد خواهند شد.

این تحول درحالی صورت می‌گیرد که طی ماه‌های اخیر و به ویژه پس از رسوایی فرار یک عنصر تروریستی از زندان لندن، نگرانی‌ها درباره وضعیت ندامتگاه‌های این کشور، افزایش یافته است. «الکس چاک» وزیر دادگستری انگلیس چندی پیش طی سخنانی در پارلمان تائید کرد که زندان‌های این کشور پر ازدحام شده و تحت فشار قابل توجهی قرار دارند.

«استیو بارکلی» وزیر بهداشت انگلیس امروز (پنجشنبه) به شبکه خبری اسکای گفت که آقای چاک دوشنبه هفته آینده طرح جدید دولت را برای ساماندهی به وضعیت زندان‌ها ارائه خواهد داد. به گفته او دولت لندن با سرعتی که طی یک قرن گذشته سابقه نداشته، در حال توسعه زندان‌های این کشور است.

دولت انگلیس پیش‌بینی می‌کند که جمعیت زندانیان سراسر این کشور تا ماه آینده میلادی به ۸۹ هزار و ۱۰۰ نفر برسد. این درحالیست که بر اساس امکانات موجود حداکثر برای ۸۸ هزار و ۶۶۷ زندانی جا تعبیه شده و صد‌ها مجرم بلاتکلیف خواهند بود.

«شعبانا محمود» وزیر دادگستری دولت در سایه (کارگر) انگلیس عنوان کرد که این یک «وضعیت مطلقاً نکبت‌بار برای زندان‌های ما است و دولت محافظه‌کار نمی‌تواند جنایتکاران را زندانی کند»

وی افزود: «بار‌ها به دولت در مورد چالش‌های جمعیت و شرایط زندان‌ها هشدار داده، اما نادیده گرفته شده است.» به گفته این مقام انگلیسی «زندان‌ها بیش از حد شلوغ هستند و به بستری برای جنایات بیشتر تبدیل شده‌اند.»

وزیر دادگستری انگلیس هفته پیش در جریان کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار گفت که دولت در حال بررسی اجاره ندامتگاه‌های خارج از کشور، برای مقابله با ازدحام بیش از حد زندانیان است.

گفتنی است که انگلیس در میان کشور‌های اروپایی سومین جمعیت زندانی را دارد؛ جمعیت زندان‌های این کشور از سال ۲۰۲۰ تاکنون به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود که شمار زندانیان در انگلیس تا مارس ۲۰۲۷ از رقم ۱۰۰ هزار نفر نیز بگذرد. برنامه‌های دولت برای ایجاد ۲۰ هزار سلول زندان اضافی تا اواسط دهه ۲۰۲۰ به دلیل اختلاف‌های داخلی به تعویق افتاد و همین امر ازدحام جمعیت در زندان‌های این کشور را رقم زده که پیامد‌هایی نیز در پی داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار