کد خبر: 1191739
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ناکامی دشمنان برای ایجاد ناآرامی در سالگرد اغتشاشات، گفت: مطمئن باشید روندی که از سال گذشته در بحث خروج نخبگان ایجاد شده بود با توجه به ناکامی دشمن، کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، روح الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره ناکامی دشمنان برای ایجاد ناآرامی در سالگرد اغتشاشات شهریور ماه ، گفت: مطمئن باشید روندی که از سال گذشته در بحث خروج نخبگان ایجاد شده بود با توجه به ناکامی دشمن، کاهش پیدا خواهد کرد.

نقش دشمن در خروج نخبگان از کشور چیست؟

مهاجرت نخبگان از کشور همواره به‌ عنوان یک مسأله‌ مهم در کشور مطرح بوده است و دلایل مختلفی هم برای این مسئله مطرح شده که یکی از مهم‌ترین آنها، تلاش‌هایی است که از سوی دشمنان برای ناامید کردن نخبگان ما دارند و گاهی هم متاسفانه این تلاش‌ها موجب می‌شود تا برخی از افراد نخبه‌ از کشور خارج شده و به امید داشتن آینده‌ای بهتر از کشور خارج شوند.

 اغتشاشات سال گذشته هم از جمله اتفاقاتی بود که رسانه‌های معاند و ضدانقلاب تلاش‌های بسیاری را خروج نخبگان و القای فضای یاس و ناامیدی در کشور انجام دادند.

سال گذشته همزمان با ایام ناآرامی‌ها، اخبار ضد و نقیض بسیاری درباره خروج نخبگان از کشور در رسانه های معاند منتشر شد و این رسانه‌ها تلاش کردند اینگونه القا کنند که حضور در کشور مانع پیشرفت های علمی نخبگان می شود. انتشار اخبار در حالی بود که کشورمان صاحب رتبه های برتر علمی در دنیاست و همواره با تمام تحریم ها و فضاسازی ها ایران در تولید علم جایگاه ویژه ای را در دنیا داشته است.

کاهشی شدن روند خروج نخبگان از کشور

 

روح الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در حاشیه نشست دولت در رابطه با این موضوع به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: در اتفاقات سال گذشته دشمن سنگ برای تخریب چهره کشور تمام گذاشت و همین مسئله هم موجب شد تا برخی دچار اشتباه محاسباتی شوند.

 

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اظهار داشت: همین تلاش‌ها و ناآرامی‌های که از سوی دشمن ایجاد می شود در بحث احساس آدم ها و همچنین خروج نخبگان تاثیر موضعی می‌گذرد ولی مطمئن باشید روندی که از سال گذشته ایجاد شده بود با توجه به ناکامی دشمن، کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد ناآرامی در کشور تاکید کرد: امسال دیدید آتش آنها کاملاً خوابیده بود چون هیچ در چنته نداشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار