کد خبر: 1192769
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
اساتید دانشگاه‌های مغرب به نشانه همبستگی با ملت فلسطین و شهدای غزه تعطیل کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، اساتید ۳۲ دانشگاه مغرب روز چهارشنبه از برگزاری کلاس‌های درس خودداری کردند تا همبستگی خود را با مردم غزه نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از رباط، اتحادیه ملی دانشجویان مراکش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در ۳۲ دانشگاه این کشور، از جمله دانشگاه‌های شهر اگادیر، در مرکز و رباط در شمال کشور، راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم غزه برپا کردند.

این نهاد غیر دولتی تصریح کرد این دانشگاه‌ها تعطیلی یک روزه‌ای برگزار کردند تا ضمن محکوم کردن کشتار مردم در بیمارستان الاهلی غزه و دیگر قتل عام‌های اسرائیل، همبستگی خود را با ملت فلسطین بیان کنند.

بمباران بیمارستان الاهلی موجی بین المللی از خشم را برانگیخت و محکومیت شدید مسلمانان را در چندین پایتخت به دنبال داشت. حمله اسرائیل به غیرنظامیانی که در بیمارستان پناه گرفته بودند "جنایت جنگی" توصیف شده است.

از سوی دیگر، ریاست جمهوری الجزایر نیز با انتشار بیانیه‌ای آن چه را «حمله عمدی نیرو‌های اشغالگر به بیمارستان غزه» خواند، محکوم کرد.

با این حال اسرائیل هر گونه مسئولیت در بمباران بیمارستان را رد کرد و جنبش جهاد اسلامی را مسئول آن دانست. این جنبش نیز ادعای اسرائیل را رد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار