کد خبر: 1193419
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) دولت نجات ملی یمن تهدید کرد که دولت این کشور کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت پیشبرد امور یمن در این باره تاکید کرد: صنعا با تمام توانایی‌ها در پاسخ به قتل عام در غزه کمک کرده و خواهد کرد.

بن حبطور گفت: در صورت ادامه حمله به غزه، کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ مورد حمله قرار خواهند گرفت.

وی افزود: آمریکایی‌ها موشک‌ها و پهپاد‌هایی را که به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت بودند، رهگیری کردند و بخشی از آن‌ها را ساقط کردند و بخشی دیگر توانست به اهداف خود برسد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که خبرگزاری رویترز پنج‌شنبه شب هفته گذشته از حمله موشکی به یک کشتی جنگی آمریکایی در سواحل یمن خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام آمریکایی که به نامش اشاره نشده، اعلام کرد که یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا، چند موشک را که از سواحل یمن به سمت آن شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

این مقام آمریکایی به نوع و زمان دقیق این حمله اشاره نکرده است.

سی ان ان نیز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که مشخص نیست این موشک‌ها به سمت چه هدفی شلیک شده، اما احتمال دارد که هدف آن ناو رزمی «یو اس اس کارنی» بوده باشد که روز چهارشنبه از کانال سوئز به سمت دریای سرخ عبور کرده است.

این درحالی است که خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی مدعی شد: برآورد‌های سیستم امنیتی اسرائیل حاکی از آن است که موشک‌های شلیک شده از یمن به سمت "اسرائیل" بوده و توسط یک ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا سرنگون شده است.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن ۱۸ مهرماه در پیامی هشدار آمیز آمریکا را از ورود به جنگ علیه فلسطین برحذار داشت و آن را مقدمه‌ای برای آغاز جنگ منطقه‌ای دانست.

الحوثی افزود: به آمریکا برای مداخله مستقیم در تجاوز علیه ملت فلسطین هشدار می‌دهیم، چرا که این مسأله به معنای تبدیل این درگیر به یک جنگ منطقه‌ای است.

جنبش انصارالله یمن ۱۷ مردادماه سال جاری نیز به نیرو‌های آمریکایی درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن هشدار داد و آن‌ها را به نبردی پرهزینه‌تر تهدید کرد.

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توئیتر خود نوشت: نیرو‌های آمریکایی باید به خاطر صلح و امنیت بین‌المللی و امنیت دریانوردی در دریای سرخ از آب‌های سرزمینی ما دور شوند.

وی تاکید کرد: هر رویکردی به آب‌های سرزمینی ما می‌تواند به معنای آغاز طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین نبرد در تاریخ بشر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار