کد خبر: 1195874
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با «عبدالرحمن غوثی»، هنرمند و پیشکسوت دف‌نواز کردستانی، با اهدای لوح تقدیر از سال‌ها تلاش ارزشمند این هنرمند عرصه موسیقی عرفانی قدردانی کرد.

جوان آنلاین: محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان در این دیدار اظهار کرد: آقای غوثی یک خانواده هنری دارد و پدر ایشان نیز یکی از شخصیت‌های برجسته استان و کشور به شمار می‌رود و این مساله مایه خوشحالی است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه هدف از این دیدار، قدردانی از جامعه هنری سنندج به وِیژه این هنرمند نامی است، گفت: امسال در هفته وحدت برنامه‌های خوب هنری از جمله اجتماع دف نوزان و برنامه‌های فاخر دیگری در این استان اجرا شد و برای ما افتخار بزرگی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما همیشه نسبت به این همه شور، شوق و ارادت مردم استان کردستان و شهر سنندج به خاندان پیامبر (ص) غبطه می‌خوریم و خدا را برای داشتن چنین مردمانی شکر می‌گوییم و امیدواریم زیر سایه محبت پیامبر گرامی اسلام همواره موفق باشید.

در ادامه این دیدار از طرف انجمن دف نوازان استان کردستان لوحی به رسم یادبود تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد شد و اسماعیلی نیز از عبدالرحمن غوثی تجلیل کرد.

حضور در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، امارات، مراکش، پوبابان آمریکای جنوبی، کلمبیا، اکوادور، پرو، پاناما، اسکاتلند، انگلیس، بنگلادش، ترکیه، عراق و سازمان یونسکو در کنار چندین دوره جشنواره موسیقی فجر، ذکر و ذاکرین، نوای‌رحمت، هفت اورنگ، رضوی، سوره، و داوری چندین دوره جشنواره دف نوای رحمت، موسیقی جوان و مقامی و کسب چندین عنوان برتر از سوابق هنری استاد غوثی محسوب می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفر‌های استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در بدو سفر به استان ابتدا در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان شرکت کرد و این پروژه به صورت رسمی با دستان آیت الله رئیسی افتتاح شد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه‌های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار