کد خبر: 1196589
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
روزنامه «هم میهن» در تیتر یک شماره امروز خود با عنوان «شکاف مشارکت در جناح راست» با ارائه تحلیلی از روند انتخابات مجلس دوازدهم درصدد ایجاد شکاف میان نیرو‌های جبهه انقلاب بود.

اختصاصی جوان آنلاین، محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مطلبی که روزنامه «هم میهن» آن را منتشر کرده در آستانه انتخابات درصدد ایجاد شکاف در نیرو‌های جبهه انقلاب است، تا جاییکه عنوان می‌کند: برخی سیاستی را در قالب حضور حداقلی مردم ترغیب می‌کنند که به آن‌ها فرصت می‌دهد با شیوه‌هایی که به کار می‌بندند، بخش بزرگی از مردم را از مشارکت بازدارند و از طرفی نیرو‌های خود را به حضور جدی دعوت کنند تا به قدرت برسند.
البته در پاسخ به این سخنان باید این پرسش را مطرح کرد که آیا جریان موسوم به اصلاحات و حتی گروه کارگزاران سازندگی تا چه اندازه برای مشارکت اهمیت قائل هستند و یا اصلا مردم درپی کارنامه دولت به اصطلاح «اعتدال» رغبتی به آن‌ها دارند؟
وی در ادامه البته با تمجید از دسته منتسب به خود این نکته را می‌گوید که «اکثریت مطلق نیرو‌های چپ سیاسی یا اصلاح‌طلب، قلباً، شرعاً و قانوناً نظریه نقش مردم در استقرار نظام را قطعی می‌دانند و به آن باور دارند. کسانی که باور‌های اصلاح‌طلبانه داشته باشند باور به حضور مردم و تاثیر آن‌ها در مشروعیت نظام دارند. چراکه نظریات سیاسی جریان اصلاح‌طلب و نحوه نگاه آن‌ها به کشورداری، مدیریت و تعامل با جهان مطلوب نظر مردم است و مردم با آن‌ها همراهی جدی خواهند داشت، لذا هیچ نگران مشارکت حداکثری نیستند. چراکه پیروزی را برای آن‌ها در مناصب قدرت تضمین می‌کند.»
عطریانفر البته نیرو‌های جبهه انقلاب را طوری تصویر می‌کند که گویا آن‌ها با انتخابات و مشارکت میانه‌ای ندارند! وی در اظهارات عجیب خود تاکید دارد که «اصولگرایان در این رابطه دارای چنین قطعیتی نیستند.»
در این میان و در آستانه انتخابات باید از او و هم حزبی‌های او پرسید که آیا هر زمان اقبال به طرفداران اصلاحات بود، ابراز رضایت می‌کنند و یا مجموع نتایج و روند‌های رای گیری را می‌پذیرند؟ چرا که اتفاقات سال ۸۸ از حافظه ملت ایران پاک نشده است و ادعا‌های واهی و خدشه وارد کردن به نتایح انتخابات از دست پخت‌های عطریانفر و نزدیکان او بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار