کد خبر: 1196852
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه مدعی شد که واشنگتن بحران انسانی در غزه و تلفات عظیم غیرنظامیان را زیر سوال نمی‌برد.

جوان آنلاین: «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه مدعی شد: «واشنگتن بحران انسانی در غزه و تلفات عظیم غیرنظامیان را زیر سوال نمی‌برد».

به گزارش فارس،  پاتل طی نشست خبری، با اعلام مجدد حمایت آمریکا از حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، گفت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و مهم است که بین حماس و غیرنظامیان تفاوت قائل شویم».

وی ادامه داد: «هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم کمک‌های بشردوستانه، به دست حماس افتاده‌اند. ما با اسرائیل و مصر در مورد ورود سوخت به غزه به نحوی که به غیرنظامیان کمک کند و نه حماس، گفتگو می‌کنیم».

این دیپلمات آمریکایی با گرفتن ژست بشردوستانه، ادعا کرد: «اظهارات وزیر میراث اسرائیل در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای [علیه نوار غزه] غیرقابل قبول است. همه طرف‌ها باید از سخنان نفرت‌انگیزی که باعث افزایش تنش می‌شود، خودداری کنند».

پاتل در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا برای آتش‌بس، اظهار داشت: «وقفه در جنگ، فرصتی است برای اجازه دادن به جریان کمک به غزه و حرکت داوطلبانه غیرنظامیانی که به دنبال خروج هستند».

وی همچنین ادعا کرد: «گزارش‌ها مبنی بر انتقال پیام‌های آمریکا به ایران و حزب‌الله از طریق عراق، بی‌اساس است».

پیش از این نیز وزارت خارجه ونزوئلا امروز ضمن محکوم کردن تهدید یک وزیر صهیونیست به استفاده از بمب اتمی علیه نوار غزه، خواستار اقدام سازمان ملل در این مورد شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار