کد خبر: 1197617
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۱۶۳۷ واحد همراه شد.

جوان آنلاین: بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز اولین روز کاری هفته با کاهش ۱۶۳۷ واحد به رقم ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۳۰۷ واحد رسید.

به گزارش ایرنا، همچنین شاخص هموزن با افزایش ۳۳۰ واحد به رقم ۶۹۹ هزار و ۹۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۰۶ هزار معامله و به ارزش ۴ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز ۰.۷ درصد کاهش یافتند اما این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۷ درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۰.۱۱ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۲۱ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۹ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای شستا و گروه توسعه ملی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، مخابرات ایران و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۱۷ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۲۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۰۶ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۱۳ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۶ میلیارد سهام در قالب ۱۷۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس ۰.۷ درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۴۴ درصد افزایش یافتند، شاخص بازار اول فرابورس ۰.۱۱ درصد رشد کرد و شاخص بازرا دوم فرابورس ۰.۶ درصد رشد کردو.

امروز نمادهای ایران‌خودرو دیزل، بیمه کوثر، پتروشیمی زاگرس و سپیدار سیستم آسیا بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای انتخاب الکترونیک، صنعتی مینو و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

اجرای پروژه‌های بزرگ مانند جمع‌آوری گازهای همراه نفت و تکمیل پروژه‌های میادین گازی و نفتی مشترک نیاز به تأمین مالی دارد که یک محل مهم برای تأمین مالی این پروژه‌ها بازار سرمایه است که از طریق انتشار اوراق و همچنین عرضه‌های اولیه و افزایش شناوری سهام شرکت‌های موجود می‌توان این پروژه‌ها را اجرا کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار