کد خبر: 1198812
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
وزارت خارجه عربستان سعودی، حملات اسرائیل به بیمارستان الشفا و همچنین بمباران بیمارستان صحرایی اردن در نوار غزه را محکوم کرد.

جوان آنلاین: در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حملات علیه غیرمظامیان فلسطین و مراکز درمانی غزه، عربستان سعودی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در انجام حملات به بیمارستان‌های غزه را محکوم کرد.

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای شامل «الشرق الاوسط» خبر دادند که وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار یک بیانیه حملات اخیر رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها در غزه را محکوم کرد.

در این بیانیه تصریح شد: «وزارت امور خارجه محکومیت شدید عربستان سعودی در قبال حمله نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی به بیمارستان الشفاء و بمباران حوالی بیمارستان صحرایی اردن در نوار غزه محاصره شده را، ابراز می‌دارد».

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که این حملات نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی، تمام هنجار‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی و هدف قرار دادن صریح غیرنظامیان و پرسنل پزشکی است.

بنا بر اعلام شامگاه چهارشنبه (دیشب) مقام‌های فلسطینی در غزه، در حملات اسرائیلی‌ها تاکنون ۱۱۵۰۰ نفر شهید شدند که ۴۷۱۰ نفر از آنها، کودک بوده‌اند.

شمار زیادی از نیرو‌های رژیم صهیونیستی، بامداد چهارشنبه (دیروز) با ادعای وجود تونل‌ها و تسلیحات نیرو‌های مقاومت زیر مجتمع پزشکی الشفاء به صورت غیرقانونی و ناگهانی وارد این مجتمع پزشکی شدند و پس از چندین ساعت بازجویی و تفتیش، این بیمارستان را ترک کردند و در مجاورت آن مستقر شدند.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، اما امروز (پنجشنبه، ۱۶ نوامبر) با اشاره به یورش نظامیان اسرائیلی به بیمارستان الشفاء اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر کشف شبکه تونلی حماس در زیر این بیمارستان وجود ندارد.

این شبکه آمریکایی گزارش داد: «مطمئناً هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نیرو‌های اسرائیلی یک تونل چند سطحی با اتاق‌های زیرزمینی را کشف کرده باشند. چیزی که در نقشه‌های ارائه شده توسط سخنگوی ارتش در کنفرانس مطبوعاتی تقریباً سه هفته پیش خود آن را نشان داد».

وزارت خارجه عربستان سعودی خواستار پاسخگو کردن بین‌المللی رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب حملات علیه غیرنظامیان و مراکز درمانی در فلسطین شده است.

در این بیانیه آمده است: «پادشاهی (عربستان سعودی) بر ضرورت فعال کردن مکانیسم‌های پاسخگویی بین‌المللی در خصوص این نقض‌های مداوم، اقدامات وحشیانه و غیرانسانی توسط نیرو‌های اشغالگر اسرائیل علیه کودکان، زنان، غیرنظامیان، مراکز بهداشتی و تیم‌های امدادی تأکید می‌کند».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار