کد خبر: 1199127
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
رییس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: اسرائیل دروغگوی خوبی است؛ تل‌آویو هزاران فلسطینی را کشت.

جوان آنلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سفر به آلمان در سخنان اعلام کرد: آیا اسرائیل هزاران فلسطینی را کشت؟ بله؛ کشت. آیا بیمارستان‌ها، عبادتگاه ها، کلیسا‌ها را هدف قرار می‌دهد؟ بله؛ می‌دهد. من به عنوان یک مسلمان از این موضوع ناراحت هستم.

به گزارش مهر، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در این خصوص تصریح کرد: گروگان‌ها و زندانیان سال‌ها در دست اسرائیل هستند. لازم است این را هم ببینیم. اگر این را نبینیم، ناعادلانه خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: آیا اسرائیل در حال حاضر سلاح هسته‌ای دارد؟ بله؛ دارد، اما اگر این را از اسرائیل بپرسید نمی‌گوید که دارد. چون آن‌ها از دروغ به خوبی استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: اولویت همه ما در غزه برقراری آتش بس و جریان بدون مانع کمک‌های انسانی است. آنچه در درگیری اسرائیل و فلسطین رخ داد، بار دیگر به ما نشان داد که راه حل دو کشورش بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ دیگر اجتناب ناپذیر است.

اردوغان خاطرنشان کرد: اگر دست و زبانمان بسته بماند، نمی‌توانیم در مقابل تاریخ پاسخگو باشیم. نباید با روانشناسی بدهکاری، جنگ اسرائیل و فلسطین را ارزیابی کنیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم با همکاری آلمان- ترکیه (در غزه) آتش بس بشردوستانه برقرار کنیم، فرصت نجات منطقه به ویژه از این حلقه آتش را خواهیم داشت.

رجب طیب اردوغان تصریح کرد: معتقدم که همه باید مسئولیت تضمین صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه (غرب آسیا) را بر عهده بگیرند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره (یورو فایتر) تاکید کرد: چه آلمان آن را بدهد یا ندهد، آیا برلین تنها کشوری در جهان است که جنگنده تولید می‌کند؟ از جا‌های زیادی روی این‌ها کار کرده و آن‌ها را تأمین می‌کنیم. همکاری در صنعت دفاعی (با آلمان) به صورت بدون مانع، نفع مشترک ماست.

اردوغان همچنین خاطرنشان کرد: ترکیه ۵۲ سال است که جلوی درِ اتحادیه اروپا منتظر مانده است. ما (با اشتاین مایر) در مورد تسهیل فرآیند‌های صدور روادید تا زمان آزادسازی روادید در تماس خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار