کد خبر: 1199405
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
درحالی که دولت‌های غربی با قاطعیت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کنند، افکارعمومی این کشور برخلاف رهبران خود حامی ملت فلسطین بوده و با گذشته یک ماه و نیم از حملات اسرائیل به غزه، کماکان به اعتراضات حمایتی از فلسطینیان ادامه می‌دهند.

جوان آنلاین: با تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، مردم امریکا و اروپا هم به روند اعتراضات گسترده خود در حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهند و در تازه‌ترین تحول، دانشجویان دانشگاه میشیگان با برگزاری تجمعی انزجار خود را از جنایات صهیونیست‌ها ابراز کردند و ده‌ها هزار نفر دیگر در سراسر اروپا نیز همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام و جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

درحالی که دولت‌های غربی با قاطعیت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کنند، افکارعمومی این کشور برخلاف رهبران خود حامی ملت فلسطین بوده و با گذشته یک ماه و نیم از حملات اسرائیل به غزه، کماکان به اعتراضات حمایتی از فلسطینیان ادامه می‌دهند.
دانشجویان امریکایی حامی حقوق مردم فلسطین شنبه شب در اقدامی به ساختمان اداری دانشگاه میشیگان ورود کرده و در مقابل اتاق رئیس دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. ویدئو‌های منتشر شده از تجمع دانشجویان مذکور بیش از ۴میلیون بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شد. با وجود آنکه دو افسر پلیس سعی داشتند مانع از ورود دانشجویان به محوطه داخل ساختمان اداری دانشگاه شوند، در نهایت موفق به انجام این کار نشدند، ضمن اینکه اقدام‌شان با خشونت شدید معترضان حامی فلسطین همراه شد. به گزارش نیوزویک، دانشجویان معترض در دانشگاه میشیگان خطاب به پلیس امریکا عنوان کردند که آن‌ها «آموزش دیده اسرائیل» هستند. از بین تمامی ایالت‌های امریکا، ایالت میشیگان از زمان آغاز خشونت‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی مهم‌ترین منطقه برای تظاهرات حامیان فلسطین بوده است و این روند همچنان در این ایالت ادامه دارد.
تجمع روز گذشته از سوی دانشجویان دانشگاه میشیگان برای آزادی غزه و مردم فلسطین برگزار شد. یک گروه حامی حقوق فلسطین در جریان این تظاهرات عنوان کرد که تجمع مذکور برای تحت فشار قرار دادن دانشگاه جهت محروم کردن حمایت از شرکت‌هایی است که تجهیزات نظامی به تل‌آویو می‌فرستند. در این تجمع دانشجویان بار دیگر رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها متهم کرده و عنوان کردند، مدیریت دانشگاه در این ماجرا با حمایت از مواضع دولت بایدن و رژیم صهیونیستی کاملاً همدست بوده است.
همچنین، حدود هزار تن از حامیان فلسطین که بابت پشتیبانی ایالات متحده از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس خشمگین هستند، شنبه شب وارد مرکز همایشی شدند که حزب دموکرات کالیفرنیا در آن جلسه داشت و باعث شدند نیرو‌های امنیتی ورودی مرکز همایش را قفل و در نهایت پایان زودهنگام مراسم را اعلام کنند. به گزارش روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز، معترضان فریاد «آتش‌بس اکنون، آتش‌بس اکنون» سر داده و پرچم‌های فلسطین را در دست داشته و نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» حمل می‌کردند. شری یانگ، سخنگوی حزب دموکرات کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت که مقامات حزبی این ایالت جلسات و مهمانی‌های شبانگاهی را «به خاطر امنیت و ایمنی نمایندگان ما و شرکت‌کنندگان در کنوانسیون» لغو کردند.
علاوه بر امریکا، در کشور‌های اروپایی هم موج اعتراضات علیه اشغالگران ادامه دارد. به گزارش القدس‌العربی، هزاران نفر از مردم انگلیس شنبه‌شب در هفتمن هفته متوالی در تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه صهیونیست‌ها شرکت کردند. اهالی پاریس و استراسبورگ علیه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی و نقض قوانین و عرف‌های بین‌المللی و ارتکاب کشتار‌هایی که بیشترین قربانی آن کودکان هستند، تظاهرات کردند.
در برلین نیز تظاهرات اعتراض‌آمیز مشابهی برگزار شد و شرکت‌کنندگان شعار «فلسطین باید آزاد شود» سر دادند. یکی از شرکت‌کنندگان گفت: ما علیه قتل و کشتار کودکان و نسل‌کشی در غزه و اوضاع غیرانسانی در فلسطین تظاهرات کرده‌ایم. صحنه اعتراضات در دانمارک و نروژ نیز تکرار شد. ایرلند، اتریش و ایتالیا نیز شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز ده‌ها هزار نفر علیه رژیم اشغالگر اسرائیل بودند. تظاهرکنندگان تأکید کردند آنچه در غزه و مدارس و بیمارستان‌ها و مساجد علیه صد‌ها هزار غیرنظامی بی‌دفاع روی می‌دهد، جنایت جنگی و خروج آشکار از دایره انسانیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار