کد خبر: 1200928
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
بنابر آنچه پزشکان بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی گفته اند، وضعیت اسرایی که حماس آزاد کرده از جمله کودکان، خوب است، اما اسرای جوان وکودکانی که از زندان‌های صهیونیست‌ها آزاد شده اند، به موارد متعددی از سوءرفتار و شکنجه اشاره داشته اند که نه تنها شامل گرسنگی، توهین و ضرب و شتم می‌شود بلکه بنابر اعلام یکی از اسرا، یکی از خشونت‌های نگهبانان این بود که سگ‌ها را رها می‌کردند تا به آن‌ها حمله کند.

جوان آنلاین: آزادی اسرای فلسطینی در دومین روز از آتش‌بس موقت بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت گرچه با کارشکنی این رژیم در عملیات تبادل اسرا با چندین ساعت تأخیر صورت گرفت، اما در مرحله اول، ۳۹ نفر از اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

در مقابل، صهیونیست‌ها هم تعدادی از اسرای خود را تحویل گرفتند. یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت که این رژیم تا پیش از بازگرداندن تمام اُسرا، غزه را ترک نخواهد کرد. پزشکان بیمارستان‌های «ولفسون» و «اشنایدر» واقع در سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند که وضعیت سلامتی اسرایی که آزاد شده‌اند خوب و باثبات است.

یکی از نزدیکان اسرای آزاد شده هم تائید کرد که حال آن‌ها خوب است، با آن‌ها رفتاری انسانی صورت گرفته است آنهم در شرایطی که. این اسیران فکر می‌کردند که نیرو‌های حماس جنایتکارند. اما از فلسطینیان آزاد شده، روایت‌های کاملا متفاوتی شنیده می‌شود. عمر الشویکی اسیر فلسطینی شرایط بازداشت خود و سایر زندانیان را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: «بازداشتگاه در حالی که تنها برای ۶ نفر ساخته شده است، ۱۲ نفر را در خود جای داده بود. من وقتی بازداشت شدم، ۱۵ سال داشتم. بسیاری از کودکان ۱۳ و ۱۵ ساله در زندان‌های اشغالگران محبوس هستند. من از همه آن‌ها می‌خواهم که صبر داشته باشند.»

محمد ابو عون دیگر کودک فلسطینی آزاد شده از زندان‌های اشغالگران گفت: «برخورد رژیم صهیونیستی با زندانیان فلسطینی وحشیانه است و آن‌ها همواره به زندانیان توهین می‌کنند، زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و سگ‌ها را رها می‌کنند تا به آن‌ها حمله کنند.»

میسون الجبالی قدیمی‌ترین اسیر زن فلسطینی که شنبه شب از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده در گفتگو با الجزیره با اشاره به سختگیری‌ها و خشونت‌های اشغالگران علیه اسرا گفت که بسیاری از اسرای زن در نتیجه همین سخت‌گیری‌ها بیمار شده‌اند. آن‌ها همواره مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار می‌گیرند. وی ادامه داد: «ما در مدت بازداشت با بدرفتاری‌ها و خشونت‌های شدید نگهبانان مواجه بودیم.»

کوچکترین دختر زندانی، ۱۲ سال دارد
شروق دویات اسیر زن فلسطینی آزاد شده ضمن ابراز خرسندی از آزادی خود گفت: «این خوشحالی با درد و ناراحتی درباره شهادت ساکنان غزه آمیخته است و ما امیدوار هستیم که جنگ متوقف شود.»

وی به کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در جریان آزادسازی اسرا اشاره و تاکید کرد که اشغالگران فشار روانی و انتظار طولانی را به اسرا تحمیل کردند. دویات تصریح کرد که اسرائیل اخیراً شرایط سختی را در داخل زندان ایجاد کرده و زندانیان را با سرکوب و گرسنگی و تشنگی شکنجه می‌کند.

این اسیر زن فلسطینی ادامه داد: «در حال حاضر ۵۱ نفر از زندانیان در شرایط سختی به سر می‌برند. گرچه من از زندان آزاد شده‌ام، اما نگران اسیران زنی هستم که همچنان با وجود سرکوب و شکنجه شدید در زندان هستند.»

وی تصریح کرد: «در زندان، دختران فلسطینی جوانی را می‌دیدم که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال است و کوچک‌ترین دختر فلسطینی محبوس در زندان رژیم صهیونیستی تنها ۱۲ سال سن دارد، اسرائیل در جریان بازداشت و بازجویی شدیدترین شکنجه‌ها را ضد ما اعمال می‌کند.»

اسرا جعابیص اسیر زن فلسطینی دیگر که دیشب آزاد شد، در گفتگو با الجزیره تصریح کرد: «ما در حالی که تمام فلسطین داغدار است، خجالت می‌کشیم که شاد باشیم، بسیاری از زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی مجروح هستند، باید برای آزادی تمام اسرا از زندان‌های اشغالگران تلاش شود. دختران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل با انواع شکنجه‌ها و سخت‌گیری‌های غیرقابل توصیف مواجه هستند.»

شادی کودک فلسطینی آزاد شده از زندان رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیلی‌ها در جریان بازداشت ما را کتک می‌زدند و در این مدت ۵۰ روزه بعد از عملیات ۷ اکتبر اجازه استراحت و گشت زنی در محوطه زندان به ما نمی‌دادند، بسیاری از کودکان فلسطینی همچنان در زندان‌های اشغالگران هستند.»

وسام دیگر کودک فلسطینی می‌گوید: «من با وجود اینکه مجروح شده بودم، اما در طول دوره بازداشت هیچ درمانی دریافت نکردم، رژیم صهیونیستی در طول این مدت با خشونت با ما رفتار کرده است.» یاسر زعایمه دیگر کودک فلسطینی آزاد شده از زندان‌های اسرائیل در گفتگو با الجزیره تصریح می‌کند: «من شاهد شهادت تعدادی از اسرای فلسطینی در جریان بازداشت بوده‌ام. نیرو‌های اشغالگر همواره چند کودکی که در زندان مجدو محبوس بودند را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. ما سختی‌هایی زیادی را در نتیجه شرایط غیر انسانی بازداشت در زندان‌های اشغالگران تحمل کردیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار