کد خبر: 1203259
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
معاون شهردار قدس اشغالی:
بررسی آخرین آمار شهدا و زخمی‌ها در نوار غزه در پی تشدید حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از این است که آمار شهدای فلسطینی به بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است

جوان آنلاین: صهیونیست‌ها که علاوه بر کشتار فلسطینی‌ها، از هیچ‌گونه موضع‌گیری نژادپرستانه‌ای خودداری نکرده‌اند، اخیراً بنابر آنچه معاون شهردار قدس اشغالی گفته است به صراحت از زنده به گور کردن فلسطینیان سخن گفته‌اند.
بررسی آخرین آمار شهدا و زخمی‌ها در نوار غزه در پی تشدید حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از این است که آمار شهدای فلسطینی به بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است. در جریان این حملات تاکنون بیش از ۴۶هزار فلسطینی زخمی شده‌اند. با این حال صهیونیست‌ها همچنان ماشین کشتار خود را به کار می‌گیرند و به اظهارات نژادپرستانه و تحقیرآمیز خود علیه فلسطینیان ادامه می‌دهند. در یکی از برجسته‌ترین اقدامات از این دست، ارتش رژیم اسرائیل اخیراً ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را از مراکز اسکان آوارگان در شمال نوار غزه به بهانه ارتباط با حماس دستگیر کرده و آن‌ها را مجبور کرده است برهنه شوند. ضمن اینکه هنوز از سرنوشت شمار دیگری از این اسرا هیچ اطلاعی دردست نیست. این در حالی است که یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل گفته بود ارتش اسرائیل با حیواناتی انسان‌نما می‌جنگد. عمیحای الیاهو، وزیر میراث کابینه رژیم صهیونیستی نیز پیش‌تر، انداختن بمب هسته‌ای روی غزه را به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر تل آویو مطرح کرده بود. در تازه‌ترین موضع‌گیری یکی از چهره‌های صهیونیست، آرییه کینگ، معاون شهردار قدس اشغالی روز جمعه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس»، نه‌تن‌ها اسرای فلسطینی را «نازی» خواند بلکه زنده به گور کردن فلسطینی‌ها را تنها راه رفتار با آن‌ها دانست، چرا که از دید وی این افراد، فقط گروهی مورچه هستند!
کاربران فضای مجازی به شدت به این اظهارات واکنش نشان دادند. یکی از کاربران در پاسخ به این پیام به او گفته به خاطر این اظهارات در دیوان بین‌المللی کیفری مورد بازخواست قرار خواهد گرفت، اما معاون شهردار قدس ضمن تمسخر این پیام نوشت که چراکه باید برای کشتار نازی‌ها مورد بازخواست قرار گیرد. صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تأکید دارد که آتش‌بس فوری و پایدار تنها راه پایان دادن به کشتار و زخمی شدن کودکان غزه است. آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز گذشته اعلام کرد که بیش از ۸۵درصد جمعیت نوار غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، آواره شده‌اند و بیشتر آن‌ها چند بار آوارگی را تجربه کرده‌اند. آنروا همچنین هشدار داد که وضعیت غزه در حال رسیدن به نقطه بی‌بازگشت است. همچنین، فیلیپه لازارینی، کمیسیونر عمومی آنروا خواستار تخصیص بودجه بیشتر برای غزه شد و دراین‌باره اعلام کرد که کشور‌های جهان باید اراده سیاسی برای پایان دادن به این تراژدی پیدا کنند. ناتوانی در اقدام و توقف قتل‌عام اعتبار ما را به عنوان نمایندگان جامعه بین‌المللی برای همیشه خدشه‌دار خواهد کرد و به چرخه‌های بی‌پایان خشونت دامن خواهد زد که به تدریج همه را فراخواهد گرفت. الجزایر، عربستان، بولیوی، چین، مصر، امارات، اندونزی، عراق، اردن، لبنان، مالزی، مراکش، پاکستان، قطر، تونس، ترکیه و یمن نیز روز جمعه با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواستند به تعهدات خود در مورد حفظ جان کادر پزشکی و نیرو‌های امدادرسان که در نوار غزه هدف حملات شدید ارتش این رژیم هستند، به شکل کامل عمل کند. قرار است این پیش‌نویس امروز در نشست ویژه شورای اجرایی سازمان جهانی بهداشت که برای بحث و بررسی وضعیت بهداشتی موجود در اراضی فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار