کد خبر: 1203261
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
روزنامه یدیعوت آحارانوت، دیروز به نقل از منابع نظامی از زخمی شدن بیش از ۵ هزار نظامی این رژیم از زمان آغاز جنگ در غزه خبر داد که از میان این تعداد زخمی، ۲ هزار نفرشان معلول شده‌اند
جوان آنلاین: صهیونیست‌ها در شرایطی به میزان تلفات خود در عملیات علیه مردم غزه اذعان دارند که بنابر اعلام منابع داخلی در این رژیم، تعداد قابل‌توجهی از نظامیان آن‌ها کشته شده‌اند. ناکامی رژیم تل‌آویو در دستیابی به دستاوردی ملموس، احتمالاً بنابر آنچه یک تحلیلگر صهیونیست هم آن را تأیید می‌کند، به عملیات زمینی پایان خواهد داد. 
 
روزنامه یدیعوت آحارانوت، دیروز به نقل از منابع نظامی از زخمی شدن بیش از ۵ هزار نظامی این رژیم از زمان آغاز جنگ در غزه خبر داد که از میان این تعداد زخمی، ۲ هزار نفرشان معلول شده‌اند. به گفته منابع نظامی این رژیم، بخش توانبخشی وزارت جنگ این رژیم روزانه ۶۰ مجروح جدید را پذیرش می‌کند که عمده آن‌ها دارای جراحات شدیدی هستند. این در حالی است که دو روز پس از اعلام هلاکت پسر گادی آیزنکوت، رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای عبری روز شنبه از کشته شدن مائور مئیر کوهن، خواهرزاده وی در جریان نبرد‌های زمینی در نوار غزه خبر دادند. گال آیزنکوت ۲۵ ساله، در اردوگاه آوارگان جبالیا پس از انفجار بمب در نزدیکی یک تونل به شدت زخمی شد. وی پس از مداوا در محل به بیمارستان آسوتا در شهرک اشدود منتقل شد و دقایقی بعد پزشکان مرگ وی را اعلام کردند. 
 
 صهیونیست‌ها در اندیشه زمان خریدن
یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش گفته بود که جنبش حماس در حال فروپاشی است. با این حال، الیور لیوی، محقق امور فلسطین در شبکه «کان» تصریح کرد که قدرت اصلی جنبش حماس هنوز ضعیف نشده است و به طور ویژه در مناطق جنوبی نوار غزه آسیب ندیده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مقاومت فلسطین هنوز به شلیک راکت و موشک به سمت شهرک‌های منطقه غلاف غزه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی ادامه می‌دهد. خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی تأکید کرد که شلیک راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های غلاف غزه متوقف نشده است. آموس هارئیل، تحلیلگر امور نظامی روزنامه هاآرتص، با بیان اینکه ارتش ممکن است به زودی عملیات زمینی را بدون دستیابی به اهداف خود و در رأس آن نابودی حماس متوقف کند، گفت: «مقاومت فلسطین تا این لحظه حدود ۹۰ افسر و سرباز را از زمان آغاز حمله زمینی کشته است.» یکی از دلایل مهم توقف احتمالی جنگ، کاهش چشمگیر رشد اقتصاد رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ و جذب صد‌ها هزار سرباز ذخیره ارتش است. این اولین بار در تاریخ دولت اشغالگر است که این تعداد سرباز ذخیره برای جنگ فراخوانده شدند. آن‌ها شغل خود را ترک کرده‌اند تا به جنگ بپیوندند. این روزنامه به نقل از منابع آگاه نظامی و امنیتی در تل‌آویو نوشت که مشکل اصلی ارتش اشغالگر در مسئله پیشروی آن نیست بلکه تلاش برای اعمال کنترل عملیاتی و پس از آن تلاش‌های بسیار زیاد برای پاکسازی منطقه است. ضمن اینکه که صحبت از یک مأموریت پیچیده و کند است که انجام آن در یک دوره زمانی مشخص غیرممکن است. ژنرال ذخیره تامر هایمن، رئیس سابق بخش اطلاعات ارتش اشغالگر اسرائیل (امان) گفت که شکست حماس در نوار غزه هنوز دور از دسترس است. وی بر چالش‌ها به ویژه در جنوب نوار غزه تأکید کرد و گفت که این مسئله پیروزی سریع تل‌آویو بر حماس را تهدید می‌کند و افزود: «نتیجه‌گیری در حال حاضر این است که ما هنوز با دستیابی به این هدف فاصله داریم. در شمال نوار غزه کار زیادی وجود دارد، اما در جنوب به تازگی شروع کرده‌ایم.» ژنرال هایمن ادامه داد: «نبرد در غزه پس از یک آرامش موقت از سر گرفته شد و چالش‌های پیش روی اسرائیل افزایش یافته است و دستاورد تاکتیکی که در دوره آینده ادامه خواهد یافت و تشدید خواهد شد باید به یک برنامه راهبردی جامع تبدیل شود.» وی ادامه داد: «باید زمان بخریم، زیرا چاره دیگری نداریم و جایگاه بازدارندگی و امنیت ما در خاورمیانه را تنها یک پیروزی قاطع تضمین می‌کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار