کد خبر: 1203343
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
به رغم جنایت صهیونیست‌ها در غزه و پشتیانی آمریکایی‌ها از اشغالگران، اما از غرب تا شرق جهان، انسان دوستان و آزادیخواهان حامی مقاومت مردم فلسطین هستند.

اختصاصی جوان آنلاین، شیخ هاشم صفی الدین معاون اجرایی دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: اگر جهانِ مستکبر و در رأس آن آمریکا تصمیم گرفته است در کنار رژیم صهیونیستی بایستد تا این رژیم، مردم غزه و کرانه باختری و فلسطین را هدف قرار دهد، پیام خون‌های این شهدا و خون تمام شهدای راه قدس این است که مظلومان تنها نیستند، چرا که ما باور داریم ایمان، تعهد، راستی، دفاع از حق و وابستگی به تمام مسائل حق در جهان اقتضا می‌کند که امروز در کنار غزه و مردم آن بمانیم و با سلاح، مقاومت، صبر، خون و حضور در تمام جبهه‌ها در امتداد منطقه و جهان در کنار آن‌ها بمانیم.
این جملات را با ادبیات دیگری کِمی سِبا، از فعالان ضدصهیونیستی آفریقایی تکرار می‌کند. وی با تاکید بر اینکه روحیه استعمارستیزی در آفریقا افزایش یافته است، عنوان کرد: انقلاب بسیار عظیمی در آفریقا در زمینه مبارزه با سیاست‌های استعماری در جریان است.
به گفته کمی سبا، جوانان امروز آفریقا سیاست‌های استعماری کشور‌های غربی را برنمی‌تابند و اکنون اتحاد بسیار محکمی بین جوانان آفریقا علیه ظلمی که در جریان است، وجود دارد.
این فعال آفریقایی در بخشی دیگر با اشاره به فعالیت در آفریقا در زمینه مبارزه با استعمارگری، گفت: ما سازمانی هستیم که اقدامات بسیاری را در کشور‌های مختلف آفریقا در زمینه مبارزه با استعمار غرب سازماندهی کردیم.
سبا با بیان اینکه مشکل فلسطین تنها مشکل آن‌ها نیست بلکه مشکل تمامی کشورهاست، اظهار کرد: سوالی که اکنون در کشور‌های آفریقایی مطرح است این است که آیا کشور‌های عربی نگرانی خود را درباره فلسطین مطرح می‌کنند؟
این فعال ضدصهیونیستی با اشاره به ادامه سیاست‌های استعماری غرب در کشور‌های آفریقایی، بیان کرد: آفریقا قاره‌ای استعمار شده است و مشکل ساکنان آن سیاست‌های استعماری است که پیش از این اعمال شده است.
سبا با بیان اینکه مردم آفریقا از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند، تاکید کرد: ما با فلسطینیان و مردم غزه متحد هستیم.
همچنین سید عبدالله حسینی رئیس مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در همین رابطه، اظهار داشت: موجی علیه اسرائیل در جهان راه افتاده است که اگر ما می‌خواستیم تمام رسانه‌های جهان را بسیج کنیم تا بتوانیم این میزان تنفر از اسرائیل را به وجود بیاوریم، از ما ساخته نبود. به عنوان مثال در آفریقای جنوبی سابقه نداشت که ما راهپیمایی انجام بدهیم و بیش از ۵۰۰ نفر در آن شرکت کنند، در این راستا مجوز راهپیمایی با حضور ۵۰۰ نفر در برابر سفارت آمریکا در شهر ژوهانسبورگ را گرفتیم، اما پیش از شروع راهپیمایی دیدیم که سیل جمعیت به سمت محل راهپیمایی به راه افتاده است. رئیس پلیس ژوهانسبورگ در وسط راهپیمایی به من گفت که تو برای حضور ۵۰۰ نفر مجوز گرفته بودی، من به او گفتم جمعیت که هزار نفر بیشتر نیست، اما او به نرم افزار سرشماری جمعیت راهپیمایی را نشان داد که براساس آن، جمعیتی که آمده بود به حدود پنج هزار نفر می‌رسید.
در این بین هفته گذشته هم پنجمین کنفرانس جهانی همبستگی با فلسطین به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شد. در بیانیه پایانی این کنفرانس، بر لزوم توقف فوری جنگ نازی علیه غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین تاکید شد. در این بیانیه آمده است که مسئولیت توقف تجاوز‌ها بر عهده واشنگتن و کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی است. این کنفرانس به شکل نشست‌هایی در مورد بررسی جنبه‌های مختلف همبستگی جهانی با فلسطین برگزار شد.
برخی منابع خبری اعلام کردند که هیات‌هایی از ۵۰ کشور مختلف از آسیا تا آمریکای لاتین و همچنین نمایندگانی از نهاد‌ها و سازمان‌های فلسطینی در این کنفرانس مشارکت کردند.
یکی از نکات جالب حمایت آفریقا از مقاومت فلسطین نیز اهتزاز پرچم‌ها و نماد‌های مقاومت مردم غزه در ورزشگاه‌های قاره آفریقاست که به عنوان نمونه در چارچوب لیگ قهرمانان آفریقا و در ابتدای دیدار تیم فوتبال النجم الساحلی تونس با الهلال سودان، حمایت چشمگیر بازیکنان و تماشاگران بسیار جلب توجه می‌کرد.
همه این اظهارات و اقدامات حاکی از آن است که اکنون سیاهپوستان، آپارتاید نژادپرستی را در رژیم کودک کش صهیونیستی می‌بینند و فریاد می‌زنند که «غزه تنها نیست».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار