کد خبر: 1204809
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: وزارت دفاع کره‌شمالی همزمان با آزمایش موشکی، امریکا و کره‌جنوبی را به آماده شدن برای «جنگ هسته‌ای» متهم کرده و هشدار داد که هرگونه استفاده از زور علیه پیونگ‌یانگ «با پاسخی پیشگیرانه و ویرانگر» مواجه خواهد شد.
وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که کره شمالی چند ساعت بعد از آزمایش یک موشک با برد کوتاه یک پرتابه ناشناس دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته که این پرتاب را شناسایی کرده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.
به گفته گارد ساحلی ژاپن، این موشک در سواحل شرقی کره‌شمالی پرتاب شد و ۲۰ دقیقه پس از انفجار در دریا سقوط کرد. براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، موشک بالستیکی که کره‌شمالی شلیک کرد، در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرد. به گزارش راشاتودی، مدت کوتاهی پس از این پرتاب، وزارت دفاع کره‌شمالی با استناد به نشست گروه مشورتی هسته‌ای امریکا و کره‌جنوبی در واشینگتن، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن «اوباش نظامی امریکا و کره‌جنوبی» را به تشدید تحرکات برای «جنگ هسته‌ای» متهم کرد.
بیانیه این وزارتخانه همچنین ورود ناو یواس‌اس میسوری (زیردریایی اتمی) به کره‌جنوبی را در روز یک‌شنبه محکوم کرده و مانور‌های نظامی ماه اوت نیرو‌های امریکایی و کره‌جنوبی را «اعلام آشکار رویارویی هسته‌ای» توصیف کرد. این وزارتخانه اعلام کرد: «این‌طور نیست که ما دست‌بسته بنشینیم و شاهد اقدامات تحریک‌آمیز ایالات متحده باشیم، بلکه نیرو‌های کره‌شمالی آماده هستند تا تلاش امریکا و پیروانش برای تحریک جنگ هسته‌ای را به طور کامل خنثی کنند.» در پایان بیانیه وزارت دفاع کره‌شمالی آمده است: «هرگونه تلاش قدرت‌های متخاصم برای توسل به زور علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره با واکنشی پیشگیرانه و ویرانگر مواجه خواهد شد.»
آزمایش موشکی جدید کره شمالی، همسایه جنوبی را به شدت نگران کرده است. لی سونگ‌او، ژنرال ارشد ارتش کره جنوبی دیروز به خبرگزاری یونهاپ گفت: «کره شمالی تحریکات خطرناک خود را با وجود هشدار‌های مکرر ارتش ما ادامه می‌دهد. ما بار دیگر به شدت هشدار می‌دهیم که مسئولیت هرگونه وخیم‌تر شدن اوضاع با کره شمالی است.» این مقام ارشد دفاعی «واکنش سریع به اقدامات تحریک‌آمیزی» را خواستار شد که تنش نظامی را در منطقه بالا می‌برند. از سوی دیگر، فرماندهی نیرو‌های امریکا در کره‌جنوبی از یک رزمایش مشترک عملیاتی ویژه بین نیرو‌های سئول و واشنگتن در میانه تنش‌ها در شبه جزیره کره خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار