کد خبر: 1205051
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۱
سیدعبدالله متولیان

اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی یکی از ده‌ها برنامه نظام سلطه برای «ممانعت از اتحاد جهان اسلام»، «ممانعت از برپایی مجدد تمدن اسلامی» و «ممانعت از ظهور و حضور حضرت ولیعصر (عج) در مسجدالاقصی» بود. اگر چه اولین کنگره آژانس بین‌الملل یهود برای تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۸۷۹ برپا گردید، اما ایده اشغال بیت‌المقدس (صهیون به زبان عبرانی) و جلوگیری از حضور حضرت حجت در مسجدالاقصی به قرن ۱۱ تا ۱۶ میلادی و مشخصاً به دوران پسا جنگ‌های صلیبی برمی‌گردد. حجم کمک‌های امریکا به رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف نظام سلطه در منطقه غرب آسیا، فقط طی سال‌های ۱۹۴۶ تا ۲۰۲۳ بالغ بر ۲۶۰ میلیارد دلار بوده است، اما ظهور انقلاب اسلامی همه نقشه‌ها و برنامه‌های غرب را در ۴۵ سال گذشته برهم زده است.
و، اما در هفتاد و پنجمین سال اشغالگری و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل، مقاومت فلسطین در عملیات محیرالعقول طوفان الاقصی برای اولین بار فراتر از مقابله با اشغالگران صهیونیست، به استراتژی نظام سلطه حمله کرده و شیرازه فرماندهی و کنترل نظام سلطه را درهم شکسته و آرزو‌های شیطانی و ۴۰۰ ساله (عصر پسا انقلاب صنعتی و تشکیل آژانس بین‌المللی یهود) سلطه گران را به کابوسی غیرقابل بازگشت و جبران ناپذیر تبدیل کردند. طی حدود ۷۵ روزی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، اشغالگران و تروریست‌های صهیونیست با انواع حمایت‌های نظامی، اقتصادی، فنی، اطلاعاتی و سیاسی غرب به سرکردگی امریکای جنایتکار، به وحشیانه‌ترین کشتار مردم مظلوم غزه و بی‌رحمانه‌ترین نسل‌کشی قرن اخیر ادامه می‌دهند، اما عملاً به هیچ کدام از اهداف خود دست پیدا نکرده‌اند.
صهیونیست‌ها وعده داده بودند ظرف یک هفته «کار غزه را تمام کنند»، «پرونده مقاومت فلسطین را برچینند»، «اسرای صهیونیست را آزاد کنند» و «هرگونه تهدید از جانب غزه را به کلی و برای همیشه نابود کنند». صهیونیست‌های تروریست در وحشیانه‌ترین تراژدی نسل‌کشی قرن‌های اخیر قرار گذاشته بودند «جای برنده و بازنده را عوض کنند»، «کابوس ایجاد شده برای صهیونیست‌های آواره شده از شهرک‌های اشغالی را به آرامش تبدیل کنند»، «روحیه متلاشی شده ارتش صهیونیستی را ترمیم کنند»، «روند مهاجرت معکوس به خارج از سرزمین‌های اشغالی را به حالت قبل از عملیات طوفان الاقصی برگردانند»، «از کرانه باختری زهرچشم گرفته و مانع از گسترش مقاومت به سایر گروه‌های مبارز فلسطینی نظیر سرایاالقدس و عرین الاسود شوند»، «آوارگان شهرک‌های حاشیه دیوار حائل را به شهرک‌های صهیونیست نشین برگردانند»، «چراغ امید را در بین نظامیان صهیونیست روشن کنند»، «آتشفشان خشم و نفرت افکار عمومی جهانی را خاموش و وزنه را به نفع صهیونیست‌ها تغییر بدهند».
اینک حاصل هفتاد و پنجمین روز وحشی‌گری و قتل عام مردم غزه، استیصال و عجز صهیونیست‌ها و درگیرشدن و جنگ مستقیم و غیرمستقیم در بیش از ۱۰ جبهه شامل «مقاومت غزه»، «مقاومت کرانه باختری»، «اقدامات تشکیلات خودگردان برای راضی نگه داشتن فلسطینی‌های کرانه باختری»، «جبهه یمن»، «فشار شکننده اسرا»، «نابودی اقتصاد رژیم»، «فشار فوق سنگین هزینه ۷۳ میلیارد دلاری (تا امروز)»، «فشار سنگین سرپیچی و تمرد نظامیان صهیونیست»، «فشار سنگین ناشی از آوارگی صهیونیست‌های شهرک‌ها» و «فشار سنگین افکار عمومی» است و عملاً همه اهداف و آرزو‌های پیش‌گفته خود را دست نایافتنی می‌بینند، به طوری که حتی موفق به آزادی یک اسیر خود هم نشده و چهارمین ارتش جهان در برابر مقاومت فلسطین عجز و نابودی خود را به نظاره نشسته است.
در چنین شرایطی نه تنها ریسمان از دست صهیونیست‌ها با به میدان آوردن همه ۱۷۰۰۰۰ نفر نظامی و ۳۵۰۰۰۰ نیرو‌های احتیاط خارج شده بلکه امریکایی‌ها (که ۱۸ روزه افغانستان و ۲۱ روزه عراق را به زانو درآورده و اشغال کرده بودند) نیز به رغم برباد دادن حیثیت بین‌المللی خود و رویارویی با آتشفشان خشم و نفرت افکار عمومی جهان با به کارگیری ظرفیت‌های نظامی، سیاسی و فرماندهی میدانی نتوانسته‌اند به برون رفت صهیونیست‌ها از سیاهچاله غزه کمکی بکنند و روز به روز بر حجم ناامیدی و خشم آنان افزوده می‌شود. این همه بخشی ناچیز از آثار کوتاه و بلند طوفان الاقصی است، عملیاتی که ساحت جنگ را از رویارویی فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها به رویارویی جبهه حق و باطل و مقابله محور شرافت و مقاومت با محور شرارت و خباثت شیطانی تغییر داده و همه حیثیت و آبروی نظام سلطه را به بازی گرفته است.
نتیجه اولیه این عملیات بزرگ، منحصر به فرد و غیرقابل ترمیم، متلاشی شدن قدرت برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی غرب و مشخصاً امریکا است. ابرقدرتی که دیروز (سال ۱۹۹۸) استراتژی ۱۰۰ ساله امریکا در قرن ۲۱ را می‌نوشت اینک از تدوین استراتژی یک هفته‌ای هم عاجز و درمانده است. حقیقت این است که قدرت محور مقاومت استراتژی غرب را به استراگیجی تبدیل ساخته است و پیام روشن مقاومت به صهیونیست‌ها و غربی‌ها این است که باش تا صبح دولتش بدمد کین هنوز از نتایج سحر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار