کد خبر: 1205433
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
رئیس جمهور با بیان اینکه باید اقتصاد روستا فعال شود، گفت: دولت ارتباط با نخبگان را به عنوان سرمایه حفظ می‌کند.

جوان آنلاین: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست با جمعی از علما، خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان گلستانی در گنبدکاووس اظهارداشت: اگر امروز نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم، علما، روشنفکران و رصدکنندگان مسائل اجتماعی باید حساس باشند و در راستای صیانت، گام بردارند. علمای دین وظیفه تعلیم و تعدیل دارند.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اشعار مختومقلی فراغی، گفت: اگر اشعار این حکیم مسلمان ایرانی ترکمن مورد احترام است، به خاطر توجه او به نیاز جامعه است.

رئیس جمهور گفت: هرکجا که ظرفیت انسانی در شهر‌ها و روستا‌ها بود، زمینه برای فعالیت آن‌ها باید برای رشد و توسعه فراهم شود. وی تاکید کرد: باید زمینه رشد و توسعه ظرفیت‌های انسانی در شهر‌ها و روستا‌ها با تلاش بیشتر ایجاد شود.

رئیسی با بیان اینکه علت مهاجرت روستائیان این است که روستا صرفه اقتصادی ندارد، افزود: ما معتقدیم که روستا‌ها کارخانه‌هایی بزرگ هستند و اگر اقتصاد روستا فعال شود، خیلی از روستاییان حاضر نیستند در حاشیه شهر‌ها زندگی کنند.

وی تاکید کرد: باید کشت، داشت و برداشت کشاورزان را تضمین کنیم و به لطف خداوند، خرید تضمینی گندم از ۴ و نیم میلیون تُن، اکنون به ۱۱ میلیون تُن رسیده است. باید کشاورزی دانش پایه ایجاد و با یک کشت، چند برابر گذشته محصول برداشت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار