کد خبر: 1206316
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
تیم ملی فوتبال امارات متحده از امروز اردوی خود را برای برگزاری دو دیدار دوستانه با عمان و قرقیزستان با هدف آمادگی برای مسابقات جام ملت های آسیا آغاز می کند.

جوان آنلاین: تیم ملی فوتبال امارات یکی از رقبای ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا خواهد بود و اردوی آماده سازی خود را از روز سه شنبه در شهر ابوظبی برگزار خواهد کرد.

به گزارش مهر، «پائولو بنتو»، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال امارات لیست نفرات این تیم را در آستانه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر معرفی کرد. این فهرست، با تغییرات اندکی رو به رو بوده است و اکثر آنها بازیکنانی هستند که در اردوهای اخیر این تیم حضور داشته‌اند به ویژه بازیکنانی که در دو بازی اخیر این تیم برابر نپال و بحرین در دیدار مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ حضور داشتند.

لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی امارات برای دیدار دوستانه با قرقیزستان و عمان به شرح زیر است:

خالد عیسی (العین امارات)، حسن حمزة (شباب الاهلی امارات)، علی خصیف (الجزیره امارت)، خالد توحید (شارجه امارات)، خالد الهاشمی (العین امارات)، خلیفة الحمادی (الجزیره امارت)، محمد العطاس (الجزیره)، عمر حسین هیکل (الوصل امارات)، یوسف المهیری (الوصل امارات)، احمد جمیل (شباب الاهلی امارات)، خالد الظنحانی (شارجه امارات)، زائد سلطان (الجزیره امارات)، عبدالرحمن صالح (الوصل)، عبدالله ادریس (الجزیره امارات)، بدر ناصر (الشباب الاهلی امارات)، علی سالمین (الوصل امارات)، یحیی نادر (العین امارات)، محمد عباس (العین امارات)، حازم محمد (العین امارات)، ماجد راشد (شارجه)، عبدالله رمضان (الجزیره)، طحنون الزعابی (الوحده امارات)، عبدالله حمد (الوحده امارات)، یحیی الغسانی (شارجه)، حارب عبدالله (الشباب الاهلی)، فابیو دی لیما (الوصل امارات)، علی صالح (الوصل)، علی مبخوت (الجزیره امارات)، سلطان عادل (الاتحاد کلبا)، عیسی خلفان (العین امارات)، کایو کانیدو (الوصل).

بازیکنانی که به این اردو دعوت شده‌اند همگی شاغل در لیگ داخلی امارات هستند و تیم الوصل با ۷ بازیکن بیشترین نماینده را در تیم ملی دارد. العین و الجزیره هر کدام ۶ بازیکن، الشباب الاهلی با ۴ بازیکن، شارجه و الجزیره با ۳ بازیکن و الاتحاد کلبا با یک بازیکن دیگر تیم‌هایی هستند که بازیکن‌های آنها به تیم ملی امارات دعوت شده‌اند.

«پائولو بنتو» سرمربی تیم ملی فوتبال امارات پس از اینکه ۴ سال هدایت تیم ملی فوتبال کره جنوبی را برعهده داشت تابستان گذشته روی نیمکت تیم امارات نشست. اماراتی‌ها در دو دیدار اخیر خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با نتیجه ۴ بر صفر نپال را از پیش رو برداشتند و تیم بحرین را هم ۲ بر صفر شکست دادند. برتری ۴ بر یک برابر کاستاریکا، پیروزی یک بر صفر برابر کویت و برتری برابر لبنان با نتیجه ۲ بر یک در سه مسابقه دوستانه دیگر نتایج «بنتو» روی نیمکت این تیم بوده است.

تمرینات تیم ملی امارات از سه شنبه در ابوظبی آغاز می‌شود و کاروان این تیم در تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی) برای حضور در جام ملت‌های آسیا راهی دوحه خواهند شد. ضمن اینکه دو دیدار دوستانه برابر قرقیزستان و عمان هم با هدف آمادگی بیشتر در جام ملت‌های آسیا در دستور کار این تیم قرار دارد. هدایت تیم ملی فوتبال عمان را «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس بر عهده دارد.

امارات در آخرین دوره جام ملت‌های آسیا میزبان مسابقات بود و موفق شد به مرحله نیمه نهایی صعود کند اما در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب قطر شد. قطر با برتری برابر ژاپن در دیدار نهایی قهرمان این مسابقات شده بود.

آخرین رویارویی تیم‌های ملی ایران و امارات به مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر می‌گردد که تیم ایران در هر دو بازی رفت و برگشت موفق شد با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دهد. هر دو گل ایران در این دو مسابقه را مهدی طارمی به ثمر رساند. در آن دوره «اسکوچیچ» هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.

تیم امارات در گروه C جام ملت‌های آسیا با ایران، فلسطین و هنگ کنگ هم‌گروه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار