کد خبر: 1207047
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
یک وکیل دادگستری آخرین وضعیت پرونده قتل «مرحوم جعفر آقایی» را تشریح کرد و گفت: قاتل به اعدام و آمر به قتل به ۲۵ سال حبس محکوم شد.

جوان آنلاین: رسول کوه‌پایه زاده یک وکیل دادگستری در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل جعفر آقایی وکیل دادگستری که در بامداد عاشورای سال گذشته در مقابل دیدگان همسر و فرزند خردسالش در شهرستان شاهرود به ضرب گلوله به قتل رسید، بیان داشت: به عنوان وکیل اولیای دم به اطلاع می‌رسانم خوشبختانه شعبه ۲ دادگاه کیفری ۱ استان سمنان پس از برگزاری جلسات رسیدگی و بر اساس رأی صادر شده مباشر قتل که صراحتاً به ارتکاب قتل اقرار کرده است به قصاص محکوم شد و در متن دادنامه اجرای حکم در ملأ عام و به صورت علنی مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش مهر، وی افزود: در خصوص آمر قتل، کسی که با پرداخت وجه و اجیر کردن اشخاص دستور قتل را صادر کرده بود به اتهام معاونت در قتل به اشد مجاز و تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شد.

کوه‌پایه زاده اظهار داشت: آمر به قتل، پدر موکل سابق جعفر آقایی بود که برای جلوگیری از افشای ابعاد گسترده پرونده فساد مالی پول‌شویی و اخلال در نظام اقتصادی دست به قتل زد.

وی ادامه داد: در متن دادنامه آمده است؛ دادگاه با توجه به زمان ارتکاب قتل که مصادف با شب عاشورای حسینی بوده است و همچنین شیوه ارتکاب بزه موصوف و محل وقوع جرم که از جمله مسیرهای اصلی و پرتردد و مسکونی شهرستان شاهرود است و وقوع این بزه در انظار عمومی و ایجاد وحشت در مردم، تقاضای قصاص نفس و اجرای آن در ملأ عام را کرده است و در خصوص معاون جرم نیز اشد مجازات را در زندان ایران‌شهر مورد حکم قرار داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار