کد خبر: 1209110
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نگرش مثبت دانشجویان به نماز را بیش از ۷۰ درصد و میزان تقید به اقامه نماز را کمتر از آن اعلام کرد.

جوان آنلاین: حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون با موضوع «نماز نسل نو» درباره میزان تقید دانشجویان به اقانه نماز گفت: در آمارگیری دقیقی که صورت دادیم، بیش از ۷۰ درصد جوانان دانشجو نگرش مثبت به نماز دارند.

به گزارش تسنیم، او نگرش مثبت را به معنی قائل بودن به تأثیربخشی نماز، امیدآفرینی و داشتن حس خوب به نماز و نمازگزار دانست.

رستمی در عین حال تصریح کرد که ممکن است میزان تقید به اقامه نماز‌های پنج‌گانه در سه وقت کمتر از این باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، آمار مذکور را با وجود هجمه‌های سنگینی که به باور‌های دینی و تقید جوانان به مناسک شرعی و دینی صورت می‌گیرد و همچنین تعطیلی مراکز آموزش عالی در دوران کرونا «خوب» توصیف کرد.

رهبر معظم انقلاب روز ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در پیامی به سی‌امین اجلاس سراسری نماز تصریح کردند: متصدیان کار‌های مرتبط با جوانان و نوجوانان، از خانواده، تا مدرسه، و تا دانشگاه، و تا محیط‌های ورزشی، و تا عالمان دینی در مدارس و دانشگاهها، و تا مجموعه‌های بسیجی در مساجد، و تا همه‌ی واحد‌های بسیج، و تا مجموعه ها‌ی جهاد سازندگی و گروه‌های جهادی و نظائر اینها، باید خود را مخاطب: اقیموا الصلاة بدانند، راه‌های آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموارکنند. به نماز، به مسجد، به حضور قلب، به توجه به معانی نماز، به دانستن احکام نماز، جاذبه ببخشند، و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند. از خداوند متعال توفیقات همگان را خواستارم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر