کد خبر: 1209599
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
غلیان نژادپرستی در میان مقام‌های کابینه رژیم صهیونیستی
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و چند مقام دیگر اسرائیلی، بار دیگر از لزوم کوچ اجباری فلسطینی‌ها صحبت کرد تا دیدگاه‌های نژادپرستانه اسرائیلی‌ها در این باره به یک نقطه اوج برسد

جوان آنلاین: وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و چند مقام دیگر اسرائیلی، بار دیگر از لزوم کوچ اجباری فلسطینی‌ها صحبت کرد تا دیدگاه‌های نژادپرستانه اسرائیلی‌ها در این باره به یک نقطه اوج برسد.
به گزارش راشاتودی، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارنظر گفته است: «زمان آن فرا رسیده است که چیز دیگری را امتحان کنیم و با تلاش جامعه بین‌الملل اجازه دهیم راه‌حلی بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه در سایر کشور‌های جهان ایجاد شود، درست همان‌طور که این اتفاق برای میلیون‌ها پناهنده در سال‌های اخیر در مناطق جنگی جهانی، در جنگ سوریه، و اکنون در اوکراین و جا‌های دیگر رخ داده است.» او گفته که اسرائیل علاوه بر تشویق به مهاجرت، به منظور تأمین امنیت، اراضی نوار غزه را به طور دائم تحت کنترل درخواهد آورد. زمان آن فرا رسیده است که پس از سال‌ها این را بفهمیم و درک کنیم.» روز سه‌شنبه هم، آمی‌های الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی که قبلاً در مورد بمباران اتمی غزه صحبت کرده بود در جواب این سؤال که باید با غزه چه کرد، گفت: «ساده است. اول از همه باید نکات را پیدا کنیم، می‌دانیم که مرگ چیزی نیست که آن‌ها را بشکند، آن‌ها افرادی هستند که برای زندگی ارزش قائل نیستند. ما باید آن‌ها را تشویق کنیم که اینجا را ترک کنند.»
همزمان، نسیم فاتوری، عضو کمیته امنیت و امور خارجی کنست مجدداً خواستار به آتش کشیدن غزه شده است. فاتوری که قبلاً خواستار کوچاندن مردم غزه به دیگر کشور‌ها از جمله اسکاتلند شده بود، خواستار به آتش کشیدن غزه شده است. این صهیونیست تندرو چند هفته پیش نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفته بود: «انسانیت دیگر بس است، همین الان غزه را به آتش بکشید.»
در صحنه میدانی نیز وضع به همین منوال است. به‌تازگی فیلمی از یک سرباز اسرائیلی منتشر شده که در آن، او می‌گوید که به خاطر سالگرد تولد همسرش خانه‌های فلسطینیان را منفجر می‌کند و لحظه‌ای بعد، با یک چاشنی انفجار دست به این کار می‌زند. البته به نظر می‌رسد فلسطینیان نیز به‌تازگی در عملیات‌هایی ویژه، چنین سربازانی را به تل مرگ می‌اندازند. در تازه‌ترین مورد، دو افسر ارتش رژیم اسرائیل که طی هفته اخیر اقدام به گرفتن عکس یادگاری و تحریک‌آمیز در منازل شهروندان فلسطینی کرده بودند، در جریان نبرد زمینی در نوار غزه کشته شدند. پیش از این دو افسر، هفت نظامی صهیونیست دیگر نیز پس از اقدامی مشابه در منازل فلسطینی‌ها، به هلاکت رسیده بودند.
همچنین دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ده‌ها گزارش از ساکنان این باریکه دریافت کرده مبنی بر اینکه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از خانه‌های آن‌ها دزدی کرده‌اند که میزان این دزدی‌ها حدود ۹۰ میلیون شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برآورد شده است. دفتر مذکور اشاره کرد که صهیونیست‌ها به شیوه‌های مختلف از فلسطینیان دزدی کرده‌اند، نخست در ایست‌وبازرسی‌های سیار در نوار غزه همچون ایست‌وبازرسی خیابان صلاح‌الدین که چمدان‌های آوارگانی را که از آنجا تردد می‌کردند و پر از وسایل شخصی و طلای زنان بوده، دزدیده و برداشته‌اند. علاوه بر این، اشغالگران اسرائیلی وارد خانه‌هایی شدند که ساکنان آن را وادار به کوچ به دیگر مناطق نوار غزه کردند و اقدام به دزدی از آن‌ها کردند و بعضاً از این جنایت خود عکس یادگاری هم گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، همانگونه که در بیت‌لاهیا چنین اتفاقی رخ داد. روزنامه عبری زبان یدیعوت‌آحرونوت نیز به این جنایت اشاره کرده و آن را سرقت هدفمند اموال و دارایی‌های ساکنان غزه از آغاز حمله زمینی خوانده و گفته ارتش از آغاز جنگ بیش از ۵ میلیون شکل از اموال و دارایی‌های مردم غزه را دزدیده و به بخش مالی وزارت جنگ این رژیم تحویل داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار