کد خبر: 1211683
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
هزاران شهروند «بروکسل» پایتخت بلژیک روز یکشنبه در حمایت از مردم غزه و انزجار از رژیم اسرائیل به خیابان‌ها آمدند.

جوان آنلاین: هزاران نفر روز یکشنبه در شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک درحمایت از فلسطین تظاهرات کردند و خواستار آتش بس در غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» تظاهرکنندگان پس از تجمع مقابل ایستگاه راه آهن بروکسل به سمت یکی از میادین مهم شهر حرکت کردند. تظاهرکنندگان شعارهای «عدالت برای فلسطین» و تابلوهایی با مضامین«کودکان غزه را نجات دهید»، «آتش بس» سر دادند. آنها همچنین پرچم فلسطین و آفریقای جنوبی را که علیه نسل کشی اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری شکالیت کرده است، حمل کردند.

«پل مگنت» رئیس حزب «سوسیالیست» نیز در میان تظاهرکنندگان بود و فیلمی از حضور خود را در شبکه اجتماعی «ایکس» به اشتراک گذاشت.

مقامات بلژیکی در روزهای گذشته از خشونت رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه انتقاد کرده‌اند.

«کارولین گنز» وزیر همکاری‌های توسعه جمعه گذشته گفت:«بلژیک مجدداً بر حمایت کامل از دیوان بین المللی دادگستری تاکید می‌کند و اگر دادگاه جهانی از اسرائیل بخواهد که عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند، کشور ما به طور کامل از آن حمایت خواهد کرد.»

صدها هزار اسپانیایی نیز روز شنبه در سراسر این کشور در اعتراض به حملات مداوم رژیم اسرائیل به نوار غزه تظاهرات کردند. تظاهر کنندگان ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به حمایت از اسرائیل متهم کردند و از مادرید خواستند که از حمایت از تل آویو دست کشیده و گام‌های ملموسی برای آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط برای توقف جنگ بردارد.

مجموعه‌ای متشکل از بیش از ۱۰۰ سازمان جامعه مدنی در اسپانیا به همراه شمار بسیاری از مردم در بیش از ۹۰ استان اسپانیا تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار کردند که بزرگترین آنها در «مادرید» با مشارکت بیش از ۵۰۰۰۰ نفر برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار