کد خبر: 1212226
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
رئیس جمهور:
رئیس جمهور پیش از عزیمت به ترکیه گفت: هدفگذاری دولت برای ارتقای سطح روابط تجاری ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار است.

جوان آنلاین: سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه پیش از عزیمت به ترکیه در پاویون فرودگاه مهر آباد گفت: این سفر به دعوت آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صورت می‌گیرد که به منظور تشکیل هیات عالی مشترک ایران و ترکیه و همچنین مذاکرات در روابط دو جانبه به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری عازم این کشور می شوم.

به گزارش ایرنا، رئیسی کشور ترکیه را کشور مسلمان، همسایه و شریک تجاری و اقتصادی مهم جمهوری اسلامی ایران عنوان و بیان کرد: هدفگذاری ما ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی کشورمان با ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار است که با ظرفیت‌های موجود دو کشور این عدد قابل دستیابی است.

رئیس جمهور این را هم گفت که اسناد مهمی در این سفر به امضا می رسد که نشان از اراده دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی است.

آیت الله رئیسی به مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: همچنین از موضوعات مهمی که امروز همه مسلمانان و انسان‌های بیدار جهان را نگران کرده، مساله فلسطین است. ایران و ترکیه در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت مردم مظلوم و مقتدر فلسطین موضع مشترکی دارند که بر این اساس تلاش‌هایی در راستای توقف بمباران‌ها انجام شده اما متاسفانه به دلیل حمایت آمریکایی‌ها و غربی‌ها از رژیم صهیونیستی، همچنان شاهد شهادت زنان، کودکان و مردم بی‌گناه فلسطین هستیم.

رئیس جمهور گفت: یقین داریم که در این راه پیروزی از آن مردم فلسطین و نابودی آینده رژیم اسرائیل خواهد بود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار