کد خبر: 1212728
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
کشاورزان فرانسه روز شنبه در اعتراض به سیاست‌های این کشور به بزرگراه‌ها آمده و در تردد خودرو‌ها مشکل ایجاد کردند.

جوان آنلاین: کشاورزان فرانسوی روز شنبه در ادامه اعتراض به دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به بزرگراه‌های این کشور آمدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» بزرگترین اتحادیه کشاورزان فرانسه اعلام کرد که به اعتراضات خود ادامه خواهد داد. بسیاری از کشاورزان امروز در بزرگراه‌ها و جاده های اصلی در اعتراض به دولت موانع ایجاد کردند.

«گابریل آتال» نخست وزیر فرانسه برای کاستن از تنش با کشاورزان اقداماتی دیگری را اعلام کرد، اما کشاورزان فرانسه بر این باورند که اقدامات اعلام شده توسط نخست وزیر کافی نیست.

تظاهرات کنندگان همچنین برای ادای احترام به کشاورزانی که در سال‌های اخیر جان خود را از دست داده‌اند، راهپیمایی را در شهر «بووه» در شمال فرانسه برگزار کردند.

کشاورزان فرانسه در روزهای گذشته نیز  بزرگراهی که «تولوز» را به اقیانوس اطلس متصل می‌کند با دیواری از یونجه مسدود کردند.

کشاورزان مالیات دولت بر سوخت تراکتور، واردات ارزان، مسائل مربوط به ذخیره آب، محدودیت های بیش از حد و تشریفات اداری را از جمله دلایل نارضایتی های خود عنوان می‌کنند.

فرانسه بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا و اعتراضات کشاورزان فرانسوی به دنبال اقدامات مشابه در سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان و لهستان است.

کشاورزان آلمانی معترض به طرح کاهش یارانه‌های کشاورزی نیز در روزهای گذشته  با بیش از ۴۰۰۰ تراکتور خیابان‌های شهر «برلین» پایتخت آلمان را مسدود کردند. «یوآخیم راکوید»، رئیس انجمن کشاورزان آلمانی گفت معترضان زیر بار طرح پیشنهادی اخیر دولت این کشور برای برچیدن تدریجی تخفیف‌های مالیاتی برای کشاورزان نخواهند رفت و به اعتراضاتشان تا زمان رسیدن به نتیجه ادامه خواهند داد.

او گفت:«من این احساس را دارم که دولت ائتلافی آلمان هنوز نفهمیده است ما توافق‌های بد بر سر سوخت دیزل کشاورزان را نخواهیم پذیرفت.»

راکوید اضافه کرد:«ما نیازمند تغییری در سیاست‌ها که به نیازهای جمعیت، شرکت‌های کوچک و متوسط ، اقتصاد و کشاورزی ما اولویت بدهد، هستیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار