کد خبر: 1214060
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: امریکا و انگلیس که در برابر عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ به ستوه آمده‌اند، به سناریوی نخ‌نما شده روی آورده‌اند، تا جایی که رسانه‌های غربی در اقدامی هماهنگ با دولت‌های‌شان مدعی شده‌اند انصارالله قصد دارد کانال‌های ارتباطی بین خاورمیانه، آفریقا و اروپا (کابل‌های فیبر نوری) را منهدم کند، تا با این ادعا یمنی‌ها را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی معرفی کنند که باید جلوی آن گرفته شود. 
درحالی که جنبش انصارالله یمن بار‌ها اعلام کرده که عملیات در دریای سرخ تنها علیه کشتی‌های صهیونیستی و هم‌پیمانان آن است و تهدیدی برای دیگر کشور‌ها وجود ندارد، غربی‌ها سعی دارند تحولات این پهنه آبی را برای جهانیان وارونه جلوه دهند. کانال تلگرامی Ateo Breaking روز شنبه در گزارشی ادعا کرد که نیرو‌های مقاومت یمن اعلام کردند اگر ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی به یمن را متوقف نکنند، عملیات آغاز خواهد شد تا کابل فیبرنوری در دریای سرخ قطع شود که اینترنت جهانی با اختلال شدید مواجه خواهد شد. کابل فیبرنوری در دریای سرخ کانال‌های ارتباطی اینترنت را تأمین می‌کند که اروپا، آفریقا و خاورمیانه را به هم متصل می‌کند. به گفته این کانال تلگرامی انگلیسی‌زبان، این یک تهدید بسیار جدی است، اگر این کابل بریده شود، بر ثبات ژئوپلیتیکی، بازار‌های مالی جهانی و امنیت اطلاعات تأثیر خواهد گذاشت. بر اساس این گزارش، یک ماه قبل هم برخی منابع به نقل از انصارالله اعلام کردند که در صورت پایان نیافتن جنگ در غزه، کابل‌های اینترنت جهانی که از زیر دریای سرخ در باب‌المندب عبور می‌کنند را قطع می‌کند. این تهدید منتسب به انصارالله بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته و کاربران بسیاری از کشور‌های مختلف در واکنش به آن نوشته‌اند که اگر یمنی‌ها تهدیدشان را عملی کنند، اتصال اینترنت شرق و غرب جهان قطع خواهد شد. شایان ذکر است که بیش از ۹۹درصد از ترافیک اینترنت جهان و بیش از ۸۰درصد خطوط تلفن بین‌المللی از طریق این کابل‌های زیردریایی انجام می‌شود. 
هرچند انصارالله تاکنون اظهارنظر رسمی در این باره انجام نداده است، اما اگر چنین اتفاقی نیز رخ دهد، مقصر اصلی آن امریکا و متحدانش هستند که به جای توقف جنگ در غزه بر آتش درگیری‌ها در دریای سرخ می‌دمند. رهبران صنعا همیشه گفته‌اند به محض پایان جنگ در غزه، آن‌ها نیز عملیات خود علیه کشتی‌های صهیونیستی را متوقف خواهند کرد ولی امریکا و انگلیس به این هشدار‌ها توجهی نکرده و در حمایت از منافع اسرائیل، چند بار به یمن حمله کردند و انصارالله هم در واکنش به این جنایت‌ها، دامنه عملیات خود در دریای سرخ را افزایش داد. دولت امریکا که در برابر عملیات انصارالله به ستوه آمده و راهکاری برای مقابله با این جنبش ندارد، سعی دارد با تهدید خواندن این جنبش برای صلح و امنیت جهانی، کشور‌ها را با خود همراه کرده و یمنی‌ها را به توقف عملیات در دریای سرخ وادار کند. امریکا پیش‌تر هم در تشکیل ائتلاف دریایی، این سناریو را به کار گرفته بود، اما قدرت‌های بزرگ و کشور‌های منطقه حاضر نشدند در این ائتلاف مشارکت کنند و فقط تعداد انگشت‌شماری از کشور‌های ضعیف به آن پیوستند. جامعه جهانی به این واقعیت پی برده که مسبب اصلی بحران در دریای سرخ، امریکا و رژیم صهیونیستی هستند که با کشتار فلسطینیان در غزه، دامنه تنش‌ها در منطقه را گسترش داده‌اند. 


 حزب‌الله در آماده‌باش کامل 
درحالی که غربی‌ها به لبنان هشدار می‌دهند که درگیری‌های مرزی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله می‌تواند به یک جنگ بزرگ تبدیل شود، حزب‌الله تأکید کرده که از احتمال متوسل شدن دشمن به جنگ غافل نیست و نیروهایش را در آماده‌باش کامل قرار داده است. به گزارش الاخبار، هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در سخنانی گفت: «آنچه مقاومت امروز با استفاده از سلاح‌های جدید انجام می‌دهد، برای رساندن پیامی است که اسرائیلی‌ها آن را درک کرده‌اند. محتوای این پیام این است که مقاومت توانایی‌ها و امکاناتی دارد که هنوز آن را نشان نداده است. همان‌طور که دشمن با چند سلاح غافلگیر شد، در آینده نیز اگر به فکر ماجراجویی باشد غافلگیر خواهد شد. این یک پیام واضح است. مقاومت امروز با تمام تخصص‌ها و تشکل‌هایش در اوج قدرت، توانایی و آمادگی است و می‌تواند در صورتی که دشمن به یک ماجراجویی فکر کند ضربات مهلکی را به آن وارد کند.» منابع تأیید کرده‌اند که ارتش اسرائیل از اینکه حزب‌الله یکی از موشک‌های مورد استفاده در عملیات‌های اخیر را در اختیار داشته، اطلاع نداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار