کد خبر: 1214554
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
در طول دولت سیزدهم ۴۴۰ روستا برق‌دار شد و علاوه بر توسعه و بهسازی شبکه در ١٤ هزار و ٥٦١ روستا، برق ١٨٠٠٠ خانوار عشایری نیز از طریق سامانه‌های قابل حمل خورشیدی تامین شده است.

جوان آنلاین: مجری طرح برق روستایی توانیر طی گزارشی، از اقدامات طرح برق روستایی در دولت سیزدهم (از ابتدای هفته دولت در سال ١٤٠٠) را برق رسانی به ٤٤٠ روستای فاقد برق با ٤ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش عنوان کرد.
به گزارش مهر،  طی این مدت طرح توسعه و بهسازی شبکه برق روستا‌ها (طرح بهارستان) در ١٤ هزار و ٥٦١ روستای کشور به مرحله اجرا درآمد و ١٨ هزار خانواده عشایر کوچ رو از طریق سامانه‌های قابل حمل خورشیدی از نعمت برق بهره‌مند شدند.
عملکرد طرح برق روستایی توانیر حاکی است، جابه جایی ١٦٢ هزار اصله پایه برق، اصلاح ١٣.٥ هزار کیلومتر شبکه و نصب ١٤٨ هزار عدد روشنایی و ٥ هزار و ١٠٠ دستگاه ترانسفورماتور در کنار توسعه شبکه و تأمین برق ٢٥٠ هزار متقاضی جدید از دیگر اقدامات انجام شده محسوب می‌شود و اقدامات متعددی نیز در جهت اصلاح و احداث روشنایی معابر روستایی، تقویت شبکه و رفع ضعف ولتاژ مشترکان، اصلاح فرسودگی شبکه و بهسازی شبکه فوق توزیع مناطق روستایی کشور به انجام رسیده است.
گفتنی است در حال حاضر ٩٩.٨ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردارند و این میزان در مقایسه با متوسط جهانی (٨٢ درصد) از رشد بالاتری برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار