کد خبر: 1215494
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئال در شرایط خاص به مصاف لایپزیش می‌رود
تیم سوم لیگ دانمارک شانس زیادی برای عبور از مدافع عنوان قهرمانی ندارد. کپنهاگن در شرایطی رودرروی سیتی قرار می‌گیرد که در پنج بازی اخیرش فقط یک‌بار پیروز شده و فصل گذشته نیز طی دو بازی رفت و برگشت با پنج گل مغلوب تیم پپ گواردیولا شد.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: دو مدعی قهرمانی اروپا برای رسیدن به این هدف به مصاف کپنهاگن و لایپزیش می‌روند. مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با انجام دو دیدار آغاز می‌شود؛ کپنهاگن میزبان منچسترسیتی است و لایپزیش هم در خانه از رئال‌مادرید پذیرایی می‌کند. 
تیم سوم لیگ دانمارک شانس زیادی برای عبور از مدافع عنوان قهرمانی ندارد. کپنهاگن در شرایطی رودرروی سیتی قرار می‌گیرد که در پنج بازی اخیرش فقط یک‌بار پیروز شده و فصل گذشته نیز طی دو بازی رفت و برگشت با پنج گل مغلوب تیم پپ گواردیولا شد. بااین‌حال سیتیزن‌ها حق دست‌کم گرفتن این تیم را ندارند. کپنهاگن همان تیمی است که بعد از بایرن‌مونیخ قدرتمند به عنوان تیم دوم از گروه اول صعود کرد و حسرت صعود را به دل گالاتاسرای و من‌یونایتد گذاشت. 
جیکوب نیستروپ، سرمربی کپنهاگن پیش از این در اظهارنظری مصاف با من‌سیتی را دیداری دشوار خوانده بود: «این سخت‌ترین قرعه ممکن است. منچسترسیتی در زمین یک تیم کامل دارد که شامل بازیکنان بی‌نظیری است. سیتی بهترین تیم باشگاهی جهان است. با این‌حال فصل گذشته هم نشان دادیم که می‌توان در خانه مقابل آن‌ها نتیجه خوبی کسب کرد.» منچسترسیتی با توپ پر به دانمارک سفر کرده تا شاید طلسم ناکامی‌هایش در این کشور را بشکند. آبی‌ها تاکنون نتوانسته‌اند در زمین کپنهاگن به برتری برسند. آن‌ها امشب در ورزشگاه پارکن به مصاف تیمی می‌روند که به این راحتی‌ها تن به شکست نمی‌دهد. سیتی که در جزیره رده دوم را در اختیار دارد، امیدوار است درخشش ارلینگ هالند ادامه‌دار باشد. مهاجم نروژی پس از مدت‌ها دوری از میدان به دلیل آسیب‌دیدگی در بازی اخیر تیمش برابر اورتون دبل کرد و تعداد گل‌های زده‌اش در لیگ را به عدد ۱۸ رساند. 
سرمربی سیتی به شاگردانش قبل از بازی هشدار‌های لازم را داده است: «آن‌ها در یک گروه سخت با حضور بایرن‌مونیخ، یونایتد و گالاتاسرای قرار داشتند و توانستند صعود کنند. این یکی از دشوارترین گروه‌ها بود، ولی کپنهاگن عملکردی عالی داشت. ما مدتی پیش در زمین آن‌ها بازی کردیم و نتوانستیم در آنجا برنده شویم. آرامش دارم و بازی‌های آن‌ها را دقیق تماشا کرده‌ام. برای بهترین تصمیم به دستیارانم گوش می‌کنم و همه نظرات را جویا می‌شوم. طبق تجربه من، بازی اول یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان همیشه مشکل است. از زمانی که در سیتی بوده‌ام، بازی در این مرحله سخت بوده، غیر از زمانی که ۵ بر صفر مقابل اسپورتینگ لیسبون پیروز شدیم، اما در آن بازی ما پنج شوت به سمت دروازه داشتیم و پنج گل هم زدیم. مسابقات همیشه سخت بوده و دیدار امشب هم سخت است. این بازی مثل یک تله است.»‌
گواردیولا در مورد انگیزه تیمش برای تکرار قهرمانی اروپا گفت: «مدافع عنوان قهرمانی هستیم، ولی انگیزه بازیکنانم همچنان بالاست. می‌خواهیم از قهرمانی خودمان دفاع کنیم. وقتی بازیکنانم را در تمرینات می‌بینم و اینکه چطور می‌دوند و رقابت می‌کنند به وجد می‌آیم. می‌بینم که انگیزه سال قبل هنوز وجود دارد و تیم این حس را به من می‌دهد. وقتی ما اراده کنیم، کار برای هر تیمی دشوار می‌شود.»
 
دیدار لایپزیش – رئال تحت تأثیر شرایط خاص کشور آلمان برگزار می‌شود. براساس گزارش‌های رسیده، شدت گرفتن اعتراضات در این کشور باعث شد هواپیمای کهکشانی‌ها در فرودگاهی دورتر فرود بیاید و اعضای این تیم با اتوبوس راهی لایپزیش شوند. منتها صدرنشین لالیگا اسیر مشکلات پیرامونی نمی‌شود و این تیم برای ادامه دادن به مسیرش در لیگ قهرمانان مصمم است. تیم کارلو آنچلوتی با اختلاف پنج امتیاز نسبت به خیرونا، صدر جدول را در اختیار دارد. رئالی‌ها اخیراً با بردی پرگل نزدیک‌ترین رقیب‌شان در لالیگا را شکست دادند و با روحیه‌ای بالا راهی آلمان شدند. در این بین مصدومیت‌های زیاد بلای جان کارلتو شده و سرمربی نمی‌داند با این لشکر مصدومان چطور تیمش را تا پایان فصل هدایت کند. بلینگام تازه‌ترین مصدوم رئال است که فعلاً باید دوران نقاهتش را طی کند. 
ماریو روزه، سرمربی لایپزیش در کنفرانس خبری قبل از مسابقه تأکید کرد تیمش هیچ ترسی از مواجهه با رئال ندارد: «قطعاً نمی‌ترسیم و مشتاقانه منتظر رئال هستیم. روی تشویق هواداران و حمایت ورزشگاه حساب باز کرده‌ایم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار