کد خبر: 1215509
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد

جوان آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما امروز ناوشکن و شناور‌هایی مثل شناور شهید «سلیمانی» می‌سازیم، می‌گوید: البته شناور‌های متعدد و پیشرفته‌ای تاکنون ساخته‌ایم، به نحوی که درخصوص شناور‌های تندرو پیشرو هستیم. 
سردار دریادار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته، گفت: تمام این سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم، با سختی‌ها و مشکلات متعددی که دشمنان برای ما ایجاد کرده بودند، مواجه بودیم. انتظارمان این است که جوانان موضوع و نقش انقلاب اسلامی را درک کنند؛ این انقلاب ثمره خون پاک شهدا و تمام کسانی است که سال‌های سال در این انقلاب و برای این انقلاب زحمت کشیدند. 
فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره پیشرفت‌های این نیرو، گفت: نیروی دریایی یک نیروی تخصصی است و قبل از انقلاب، آموزش‌ها را در کشور‌هایی مثل ایتالیا، امریکا و انگلیس برگزار می‌کردند؛ چون آن زمان دانشگاه نظامی در بخش دریایی مثل «دانشگاه امام خمینی (ره)» و «امام خامنه‌ای» در نیروی دریایی نداشتیم؛ لذا مجبور بودیم برای فراگیری آموزش‌های لازم به خارج از کشور برویم؛ اما الان این آموزش‌ها در داخل کشورمان انجام می‌شود. وی درباره تجهیزات دفاعی کشور عنوان کرد: قبل از انقلاب بالاترین برد موشکی که در دریایی داشتیم ۴۰ کیلومتر متعلق به موشک «هارپون» بود، ولی امروز فقط از روی شناور‌های کوچک ما که شش متری هستند، موشک‌هایی با برد ۳۰ کیلومتر شلیک می‌شود؛ موشک‌هایی که صفر تا صد آن در درون کشور ساخته شده است. علاوه بر این ما امروز ناوشکن و شناور‌هایی مثل شناور شهید «سلیمانی» می‌سازیم؛ البته شناور‌های متعدد و پیشرفته‌ای تاکنون ساخته‌ایم، به نحوی که درخصوص شناور‌های تندرو پیشرو هستیم، زیرا در دنیا بی‌سابقه است که در سرعت ۹۰ نات و ۱۱۰ نات بتوان موشک شلیک کرد و این یعنی تمام سلاح‌های مورد استفاده را در داخل کشورمان ساختیم. 
تنگسیری تأکید کرد: در زمان طاغوت، مهمات‌سازی وزارت جنگ آن زمان بالاترین محصول تولیدی، خمپاره ۶۰ و ۸۱ بود که آن هم با کمک مستشاران امریکایی ساخته می‌شد، ولی الان همان وزارت دفاع، کشتی و موشک و هر آنچه را که نیاز باشد می‌سازد و این نشان می‌دهد که نیرو‌های مسلح کشورمان در تولید ملزومات مورد نیاز خود رو به پیشرفت است. وی اضافه کرد: این پیشرفت‌ها باعث شده تا دانشجو‌هایی که این واقعیت‌ها را می‌بینند، متحول می‌شوند و می‌گویند، فکر نمی‌کردیم که این همه پیشرفت صورت گرفته است. ما در رسانه باید مقداری بیشتر کار کنیم؛ چون رسانه‌های مقابل ما خیلی قوی هستند و این یعنی باید برای اطلاع‌رسانی بسیار کار کنیم، برای اینکه کار‌های بزرگی صورت گرفته است. زمان طاغوت نفت که ملی شد، انگلیسی‌ها پالایشگاه نفت آبادان را تعطیل کردند، یعنی به نوعی ما را مورد تحریم قرار دادند، به همین جهت به ایتالیایی‌ها متوسل شدیم تا نفت را از مسجدسلیمان استخراج کنیم. البته نفتکش هم نداشتیم؛ به ایتالیایی‌ها گفتیم که نفت ما را ببرند، اما سه فروند نفتکش که نفت ما را می‌بردند در اقیانوس هند، شناور‌های انگلیسی جلوی آن‌ها را گرفتند و توقیف‌شان کردند. 
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در دوران طاغوت کسی جرئت نمی‌کرد مقابل چنین کشور‌هایی بایستد، البته الان هم غیر از ایران کسی جرئت نمی‌کند که در منطقه مقابل این‌ها قد علم کند و ما داریم این را می‌بینیم. فرزندان انقلاب این‌گونه با آن‌ها برخورد می‌کنند. این‌ها عزتی است که کشور ما پیدا کرد. تنگسیری با بیان اینکه در مقابل دشمن با آمادگی کامل در تنگه هرمز و خلیج فارس حتی در روز ۲۲ بهمن حضور داریم، گفت: امروز که به مانند یک کوه در مقابل دشمنان ایستادیم، این برگرفته از خون شهدا و ایستادگی مردم قهرمان‌مان است، لذا ما هم در خلیج فارس و در جایی که حق ملت ایران است، حضور داریم و به عنوان سربازان این ملت از منافع این کشور دفاع می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار