کد خبر: 1215535
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
مدیرعامل مؤسسه راهبردی بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری از تدوین برنامه‌های محتلف به‌ویژه در حوزه رفاهی ویژه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

جوان آنلاین: مصطفی صالحی‌راد امروز در حاشیه رونمایی و ارائه کتاب تغییرات ساختار سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران و پیامد‌های آن در نظام حمایتی و بازنشستگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مؤسسه راهبردی بازنشستگی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری از ۹۴ شروع به کار و تا ۱۴۰۰ فعالیت پژوهشی انجام می‌داد که در ابتدای دولت تا آبان ۱۴۰۲ در تولیدات پژوهشی مؤسسه وقفه افتاد و با حضور مسکنی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی مجدداً این مؤسسه کار خود را آغاز کرده است و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برنامه‌ای ۵ گانه‌ای را برای مؤسسه طراحی کرد و فعالیت‌ها جدید آغاز شده است. برنامه‌ها شامل زنجیره تخصصی دانش در حوزه بازنشستگی با استفاده از جامعه نخبگانی، کسب و کار‌های صندوق، نوآوری در حوزه بازنشستگی، مولدسازی، شایسته‌گزینی مدیران است.

به گزارش تسنیم، صالحی راد ادامه داد: در نظر داریم دهه شصتی‌ها طرح‌های نوآوری در حوزه بازنشستگی انجام بدهند.

مدیرعامل مؤسسه راهبردی بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره کتاب تغییرات ساختار سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران و پیامد‌های آن در نظام حمایتی و بازنشستگی تصریح کرد: کتاب محتوی نظری دارد و بازنشسته قرار نیست از نیروی مولد به نیروی بازنشسته خانه‌نشین تبدیل شود چرا که بازنشستگان دغدغه هویتی در سالمندی دارند. ایده‌ها مختلف است و یک زیرساخت در این زمینه با کمک جامعه نخبگان خواهیم داشت.

صالحی‌راد افزود: فارغ از واژه بازنشسته که می‌توان به جای آن از کلمه فرهیخته و پیشکسوت استفاده کرد برنامه‌های خوبی در حوزه راهبردی برای بازنشستگان در دستور کار است. در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند، همچنین برنامه‌های مفصلی برای بازنشستگان طراحی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار