کد خبر: 1215916
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
سرپرست اداره کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید گفت: کوچک‌ترین جانباز حادثه تروریستی کرمان حتی ۵ سال هم ندارد، اما ۱۵ درصد جانبازی به او تعلق گرفته است. بیشترین درصد جانبازی هم به دختری ۸ ساله اختصاص یافت.

جوان آنلاین: حادثه تروریستی ۱۳ دی کرمان منجر به شهادت ۹۵ و جانبازی چندین نفر از هم‌وطنانمان شد.

به گزارش فارس، جلال کریمی سرپرست اداره کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیش از این از تعیین درصد ۸۱ نفر از این افراد خبر داده بود. او با بیان اینکه درصد جانبازی این ۸۱ نفر از ۵ تا ۴۵ بوده، گفت: پرونده ۸۱ نفر برای صدور رای، تحویل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید شد. برای بعضی از آن‌ها درصد جانبازی موقت در نظر گرفتیم. چرا که نوع آسیب‌دیدگی آن‌ها ممکن است تغییر کند که پس از ثابت شدن ضایعه، بررسی مجددی روی آن‌ها صورت گرفته و درصد جانبازیشان تغییر می‌کند.

کریمی مثال زد: فرض کنید موج انفجار به شخصی وارد شده یا ترکش به جمجمه کسی خورده باشد یا فلج شده باشد. این ضایعات ممکن است در آینده بدتر شوند یا بهبود پیدا کنند. به همین دلیل درصدشان را موقت در نظر گرفتیم تا در صورت لزوم تغییر کند.

سرپرست اداره کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید با بیان اینکه افرادی که ضایعات مغزی و نخاعی دارند بیشترین درصد‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، اوضاع جانباز ۴۵ درصد حادثه کرمان را این طور شرح داد: او دختری متولد سال ۱۳۹۴ است که ضربه به گردن، تخلیه یک چشم، شکستگی ران و اصابت ترکش‌هایی در ناحیه اندام‌های فوقانی برای او رخ داده است.

او افزود: او آسیب مغزی هم داشته که قسمتی از جمجمه‌اش آسیب دیده و به گردنش ضربه خورده است. همچنین یکی از چشمان او به دلیل آسیب‌های وارده از این حادثه تخلیه شد. چشمش ۳۵ درصد جانبازی را به خود اختصاص داده و آسیب‌های دیگر اعضای بدنش هم ۱۰ درصد مابقی.

کریمی با ذکر اینکه درصد جانبازی ۵۸ نفر از جانبازان حادثه تروریستی کرمان ۵ درصد بوده توضیح داد: بیشترین درصد جانبازی که به افراد تعلق گرفته برای اصابت ترکش بوده. همچنین افرادی که از ناحیه سر مصدوم شده‌اند، مانند از دست دادن چشم، بیشترین درصد را به خود اختصاص دادند.

سرپرست اداره کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید بیان کرد: کوچک‌ترین جانباز این جنایت ۴ سال و ۸ ماه داشته که ۱۵ درصد جانبازی به او تعلق گرفته. مسن‌ترین آن‌ها نیز ۷۳ سال داشته که به دلیل اصابت ترکش ۵ درصد جانبازی به او تعلق گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار