کد خبر: 1216130
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) اعلام کرد که ارتش قادر به تضعیف کامل جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نخواهد بود و این هدف در آینده قابل پیش بینی واقع بینانه به نظر نمی‌رسد.

جوان آنلاین: شبکه ۱۲ عبری گزارش داد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی که با نام اختصاری AMAN شناخته می‌شود، اخیرا سندی را در اختیار رهبران اسرائیلی قرار داد که در آن هشدار داده شده حتی اگر اشغالگران، حماس را در غزه به طور نظامی شکست دهند، این جنبش همچنان یک «گروه چریکی» باقی خواهد ماند که به عنوان یک نهاد اداری جایگزین آن خواهد شد.

به گزارش مهر، در سندی که کانال ۱۲ عبری فاش کرد، با اشاره به حمله زمینی اشغالگران و ادعای شهادت مبارزان گردان‌های القسام آمده‌است: «حمایت واقعی مردمی از حماس در غزه وجود دارد.»

ایلانا دایان، روزنامه‌نگار تحقیقی در این کانال می‌گوید این سند همچنین هشدار می‌دهد که غزه به سمت یک «بحران عمیق» پیش می‌رود.

بر اساس این سند، مقامات ارشد در بخش اطلاعات تایید می‌کنند که با توجه به فقدان جایگزین یا اقدام فعلی به منظور ایجاد جایگزینی برای حماس، غزه به منطقه‌ای تبدیل خواهد شد که از بحرانی عمیق رنج می‌برد.

این سند به مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی و همچنین به مقامات ارتش و شین بت ارائه شد.

دولت اشغالگر در آغاز تجاوز به نوار غزه اعلام کرد که از بین بردن حماس یکی از اهداف اصلی جنگ است، اما مقامات آمریکایی و صهیونیست در توانایی این رژیم در رویای نابودی حماس تردید داشتند.

پیشتر نیویورک تایمز گزارش داده بود که مقامات اطلاعاتی آمریکا به کنگره اطلاع داده‌اند که تل‌آویو توانایی‌های رزمی حماس را تضعیف کرده‌، اما به حذف این جنبش نزدیک نشده‌است.

نوامبر گذشته همچنین روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که جامعه اطلاعاتی آمریکا در توانایی اسرائیل جهت دستیابی به هدف نظامی اعلام شده خود برای از بین بردن جنبش حماس تردید دارند.

در این راستا در آغاز تجاوزات اشغالگران به نوار غزه، ایهود المرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی انتقادات شدیدی از همتای فعلی خود، بنیامین نتانیاهو و دولت وی که آن را «بدبخت» توصیف کرد، به عمل آورد و تاکید کرد که حذف حماس و دیگر اهداف اعلام شده جنگ توسط نتانیاهو غیرممکن هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار