کد خبر: 1216165
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
 با حضور مسئولین کشوری و استانی
دومین اجلاسیه شهدای مهندسی رزم 42 قدر استان مرکزی  با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

سردار توکلی فرمانده سابق مهندسی رزمی و از پیشکسوتان دفاع مقدس در این اجلاسیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت 6200 شهید استان مرکزی و 240 شهید مهندسی رزم گفت: شهدای استان مرکزی آینه تمام قد شهدای کشور هستند؛ رزمندگان استان مرکزی به ویژه گروه مهندسی در دفاع مقدس حماسه آفریدند.

وی با تاکید بر اینکه نقش صنایع شهرستان اراک در بخش مهندسی رزمی در جبهه‌های جنگ پررنگ بود، افزود: نیروهای مهندسی در جنگ گره گشا بودند؛ یک کار کوچک مهندسی رزم کار یک گردان را در دوران دفاع مقدس انجام می‌داد.

فرمانده سابق مهندسی رزمی ساخت پل شناور فجر در عملیات والفجر 8 را نمونه‌ای از شاهکار یگان مهندسی رزمی در دوران جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: از نظر مهندسي احداث پل بر روی رودخانه‌ اروند در حالت عادی نياز به ماه‌ها وقت و محاسبه داشت که با اراده نیروهای مهندسی رزم فراهم شد.

سردار توکلی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با توکل و توسل به اهل بیت(ع) و زیر سایه ولایت و ذکر یا حسین(ع) توانستند پیروزی‌های بسیاری را در عملیات‌های متعدد به دست آورند، ادامه داد: ذکر یا حسین(ع) ما را به اوج قله‌ها رسانده است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: مردم با حضور حماسی خود مشت محکمی بر دهان دشمن زدند و ان شاءالله در انتخابات پیش‌رو نیز با حضور حداکثری خود پاسخ کوبنده‌ دیگری به دشمنان خواهند داد.

فرمانده سابق مهندسی رزمی، با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: بایستی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به سهم خود تلاش کنیم هرچه داریم از شهدا داریم. شهدا چراغ راه و راهنما هستند و تا وقتی در مسیر آنان حرکت کنیم راه را گم نخواهیم کرد.

برچسب ها: اجلاسیه ، شهدا ، مرکزی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار